Jak efektywnie prowadzić komunikację w duchu ESG? Zapraszamy na webinar Akademii ESG, podczas którego nasi eksperci opowiedzą o najlepszych praktykach i oraz o tym jak unikać greenwashingu w marketingu firmy.
Podsumujemy w jaki sposób UE uregulowuje kwestię greenwashingu oraz w jak firmy mogą uniknąć dotkliwych kar za fałszywe twierdzenia środowiskowe. Eksperci Akademii ESG omówią najczęstsze błędy popełniane przez działy marketingu i komunikacji, które mogą prowadzić do oskarżeń o greenwashing. Przedstawimy też konkretne strategie i najlepsze praktyki w zakresie transparentnej komunikacji ekologicznej.
Tomasz: Mega webinar z dużą dawką konkretnej wiedzy, świetne prowadzenie, bogate case study a nade wszystko idealnie dobrane ramy czasowe spotkania. Z ciekawością czekam na kolejne wydarzenie w ramach Akademii ESG. Za całość ocena celującą!
Joanna: Świetne, bardzo merytoryczne wydarzenie. Ogrom praktycznej wiedzy.
Czego się dowiesz?
- Formy greenwashingu: Na konkretnych przykładach pokażemy, jaką formę może przybierać greenwashing, umożliwiając lepsze rozpoznawanie fałszywych twierdzeń ekologicznych.
- Podstawy prawne: Omówimy dyrektywę ws. greenwashingu oraz dyrektywę Green Claims, aby zapewnić pełne zrozumienie obowiązujących regulacji.
- Kary za greenwashing: Omówimy, jakich kar mogą spodziewać się przedsiębiorstwa posądzone o greenwashing, aby zwiększyć świadomość ryzyka związanego z fałszywymi twierdzeniami.
- Case Studies: Przedstawimy przykłady najgłośniejszych „eko-ściem” z całego świata, które zakończyły się poważnymi konsekwencjami prawnymi i wizerunkowymi.
- Dobre praktyki: Pokażemy najlepsze praktyki zielonego marketingu, które mogą być wzorem dla odpowiedzialnej komunikacji ekologicznej.
- Problematyczne “zielone” hasła: Podsumujemy wszystkie eko- hasła, na które powinien uważać każdy dział marketingu i komunikacji, aby uniknąć powielania wprowadzających w błąd informacji.
Na koniec spotkania przedstawimy Standardy Akademii ESG – zbiór zasad, którymi powinny kierować się organizacje, aby uniknąć posądzenia o greenwashing.
Dlaczego warto wziąć udział?
- Zdobędziesz wiedzę niezbędną do krytycznego oceniania ekologicznych twierdzeń.
- Nauczysz się identyfikować greenwashing i unikać powielania fałszywych informacji.
- Otrzymasz narzędzia i standardy, które pomogą Ci w codziennej pracy, zapewniając rzetelność i transparentność komunikacji.
Dołącz do nas, aby stać się ekspertem w zakresie identyfikacji i unikania greenwashingu, co wzmocni pozycję Twojej firmy jako wiarygodnego podmiotu dbającej o rzetelność przekazywanych informacji.