Krzyżyk zamykający popup

Decathlon we współpracy z Arval Service Lease Polska zaoferował swoim klientom biznesowym możliwość wynajmu długoterminowego rowerów. To odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie na wprowadzanie do firmowych flot alternatyw dla służbowych samochodów, a także poszukiwanie nowych, atrakcyjnych benefitów dla pracowników.

Zainteresowanie rozwiązaniami flotowymi będącymi alternatywą dla tradycyjnych samochodów służbowych zwiększa się, wynika z badania Arval Mobility Observatory „Barometr Flotowy 2024”. Już 55 proc. przedsiębiorstw stosuje je, a w ciągu trzech lat wynik ten może wzrosnąć do 85 proc. Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań, obecnym w co 10. firmie, są rowery dla pracowników. Z badania wynika, że w perspektywie trzech lat mogą być one użytkowane w niemal 20 proc. przedsiębiorstw w Polsce. 

W związku z dużym potencjałem rozwoju flot jednośladów, marka sportowa Decathlon i Arval – lider wynajmu pojazdów – rozpoczęły współpracę, której efektem jest kompleksowa oferta wynajmu rowerów, skierowana do klientów biznesowych. Firmy, które zdecydują się na tę usługę, będą mogły wybrać spośród wyselekcjonowanych jednośladów z oferty marki Decathlon. Rowery zostaną objęte przez Arval ubezpieczeniem od uszkodzenia i kradzieży, a także pakietem serwisowym.

W Decathlon zdajemy sobie sprawę, jak istotne jest dostosowanie rozwiązań flotowych do potrzeb pracowników, mając jednocześnie na uwadze aspekty środowiskowe. W 2022 roku wdrożyliśmy flotę rowerów, hulajnóg i skuterów elektrycznych, dostępnych do użytku naszych pracowników w ramach dojazdów do pracy. Pozytywny odbiór i poziom zainteresowania alternatywną flotą pracowniczą pokazał nam, że jest to rozwiązanie, które warto wprowadzać w większym zakresie na rynku. Dlatego wraz z Arval tworzymy możliwość dołączenia do tej zmiany, aby rozszerzyć pojęcie firmowej mobilności i zapewnić dostęp do niej jak największemu gronu użytkowników – mówi Jakub Kotlarski, Project Manager – Sustainability Team w Decathlon Polska

Wyselekcjonowane rowery z oferty Decathlon dostępne są w dostarczanej przez Arval opcji wynajmu długoterminowego z pełną obsługą. W ramach 36-miesięcznego kontraktu klienci będą mogli zapewnić swoim pracownikom standardowe lub elektryczne jednoślady o jednostkowej wartości do 10 000 zł z ubezpieczeniem od szkód i kradzieży oraz OC i NNW użytkownika, pakietem serwisowym, przeglądami okresowymi, zapięciem antykradzieżowym i opcją wykupu roweru przez użytkownika na koniec kontraktu. Wszystkie te usługi wliczone są w jedną miesięczną ratę, której wysokość wyliczyć można samodzielnie na stronie wynajmij-rower.pl. Klienci Decathlon mogą przed dokonaniem wyboru jednośladu skorzystać z fachowego doradztwa ekspertów marki, by upewnić się, jaki model roweru będzie najlepszy dla potrzeb ich pracowników.

– Wynajem długoterminowy to wygodna i opłacalna forma finansowania firmowych rowerów. Oprócz samego pojazdu, użytkownicy korzystają z wygodnych usług, które ułatwiają życie i zapewniają poczucie bezpieczeństwa. Nie dziwi fakt, że pojawienie się na rynku możliwości wynajmu jednośladów, którą Arval wprowadził jako pierwszy, zachęciło wiele firm do wprowadzenia rowerów jako atrakcyjnego benefitu, który dodatkowo pomaga pracownikom zadbać o dobrą formę i o zdrowie. Drugim często spotykanym sposobem użytkowania jednośladów w firmach, jest udostępnianie ich jako pojazdu do przejazdów służbowych, np. na spotkania biznesowe. Nadają się do tego szczególnie rowery elektryczne, które pozwalają przemieszczać się po mieście bez dużego wysiłku, bez stania w korkach i szukania miejsca do
parkowania – mówi Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager w Arval Service Lease Polska.

Wyniki tegorocznego „Barometru Flotowego” pokazują, że nowe formy firmowej mobilności takie jak rowery, stają się ważnym narzędziem dla działów HR, a także dla flotowców w firmach, które zwracają uwagę na emisyjność pojazdów i przygotowują się do raportowania ESG. Najczęstszymi powodami dla wdrażania takich rozwiązań są: pozyskiwanie talentów (45 proc. firm w Polsce wskazało tę odpowiedź), zwiększenie atrakcyjności firmy dla obecnych pracowników (41 proc.), polityka CSR przedsiębiorstwa (38 proc.), odpowiedź na konkretne potrzeby pracowników (32 proc.) i przygotowanie się do przyszłych regulacji (29 proc.). Jednocześnie niemal 40 proc. respondentów, których firmy przygotowują się do obowiązkowego raportowania ESG, uważa, że mobilność pracowników będzie miała w nim duże znaczenie.

Akademia ESG_Logo zielone kwadrat
Akademia ESG
Akademia ESG to największa w Polsce baza wiedzy o ESG. Inspirujemy do wdrażania zrównoważonych praktyk, stając się miejscem pierwszego wyboru dla każdego, szukającego najlepiej przygotowanych informacji na temat ESG.
NAPISZ DO NAS