Krzyżyk zamykający popup

Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC jest partnerem projektu edukacyjnego ,,Wdrożenie nowatorskich metod kształcenia dla edukacji o ESG w metropolitalnych nieruchomościach”. Projekt realizowany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach ma charakter dydaktyczny, a jego zakres tematyczny wpisuje się w trend dotyczący edukacji klimatycznej.

Celem projektu jest wdrożenie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach dwóch nowatorskich metod kształcenia – problem-ased learning (PBL) oraz case-based learning (CBL). Metody te zostaną wdrożone dla wsparcia procesu edukacyjnego na specjalnościach i kierunkach studiów związanych z nieruchomościami w metropolii. Edukacja będzie dotyczyła zagadnień takich jak: ESG w nieruchomościach, certyfikacji budynków, szacowania śladu węglowego, zarządzania zielonym budynkiem, modernizacji nieruchomości w celu obniżania emisyjności. 

Pilotaż zajęć ze studentami UE opartych o metodę problem-based learning został przeprowadzony przez ekspertów z obszaru ESG w nieruchomościach z Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (PLGBC), które w projekcie reprezentuje Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager oraz z firmy Velis Real Estate Tech. 

Działania na rzecz transformacji tkanki miejskiej w bardziej zrównoważonym kierunku od ponad 15 lat sprzyjają licznym działaniom podejmowanym przez PLGBC. Tym razem połączyliśmy siły z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach oraz firmą Velis Real Estate Tech, aby przedstawić potencjał rynku zrównoważonych budynków w GZM, analizując szanse oraz potencjalne zrównoważone modele biznesowe dla sektora nieruchomości

Magdalena Wojtas

Sustainable Development Manager, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC

W ramach projektu zaplanowano także wizyty studyjne w tematyce zarządzania zrównoważonym budynkiem we współpracy z firmami członkowskimi PLGBC:  z TDJ Estate, w biurowcu KTW oraz w centrum handlowym Gemini Park w Tychach.

Projekt ma charakter dydaktyczny, a jego zakres tematyczny wpisuje się w nowatorski trend dotyczący edukacji klimatycznej.

Koordynatorem projektu jest dr hab. Monika Wieczorek-Kosmala, prof. UE. Projekt ten jest częścią projektu klastrowego „ECOnomics4Climate II” przy wsparciu Biura Internacjonalizacji i stanowi główny element architektury projektu w zakresie modułu edukacyjnego.   

Projekt ,,Wdrożenie nowatorskich metod kształcenia dla edukacji o ESG w metropolitalnych nieruchomościach” został dofinansowany przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię w ramach programu „Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki” w latach 2022-2024. Kwota dotacji wyniosła 34 155,00 zł. Realizację projektu zaplanowano w okresie sierpień-listopad 2024 r.

Zespół_Akademia ESG_Aleksandra Łukaszewicz
Redaktor Naczelna Akademii ESG – największej w Polsce bazy wiedzy o ESG. Inspirujemy do wdrażania zrównoważonych praktyk, stając się miejscem pierwszego wyboru dla każdego, szukającego najlepiej przygotowanych informacji na temat ESG. E-mail: a.lukaszewicz@akademiaesg.pl
Napisz do nas