W nowej strategii biznesowej na lata 2024-2026 „Sowa – Rośniemy Mądrze” firma zwraca uwagę na kwestie ESG. Firma stawia na stały wzrost oparty na zrównoważonym rozwoju, ekspansję sieci do liczby minimum 180 sklepów, a także zwiększenie mocy produkcyjnych i informatyzację struktury sprzedaży.
Myślą przewodnią nowej strategii rozwoju firmy na lata 2024-2026 jest hasło „Sowa – Rośniemy Mądrze”. To strategia zrównoważonego rozwoju, z poszanowaniem zasobów ludzkich i naturalnych, która obejmuje cztery kluczowe obszary:
- Efektywność operacyjna: optymalizacja procesów, aby dostarczać najwyższej jakości produkty i usługi;
- Orientacja na klienta: dostosowanie oferty do klientów poprzez postawienie ich potrzeb na pierwszym miejscu;
- Cyfrowa transformacja: inwestycje w nowoczesne technologie, cyfryzację i automatyzację;
- Kapitał ludzki: inwestowanie w rozwój pracowników, poprzez szkolenia i możliwości awansu.
Firma inwestuje w nowoczesne technologie, m.in. otwierając się na nowe kanały dystrybucji i zwiększając dostępność swojej oferty.
Cukiernia informatyzuje struktury sprzedaży, przygotowuje aplikację konsumencką i wprowadza nowe formaty sprzedażowe, jak np. automaty vendingowe, dzięki którym klient będzie miał łatwy dostęp do oferty cukierni o każdej porze.
Równolegle w sieci Cukierni Sowa testowane są i wdrażane projekty z obszaru q-commerce, wśród których na najbardziej zaawansowanym etapie jest współpraca ze znaną platformą food delivery – Pyszne.pl.
W swojej strategii Cukierni Sowa zwraca uwagę także na kwestie ESG. Cukiernia dołączyła do grona członków Stowarzyszenia Natureef, jednoczącego środowisko naukowo-badawcze, liderów i innowatorów z obszaru opakowań, chemii oraz produkcji żywności, których celem jest nie tylko poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, ale także aktywne zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska naturalnego. W ramach tej współpracy eksperci z działu R&D Cukierni Sowa wspólnie z partnerami Natureef poszukują oraz rozwijają optymalne i zrównoważone technologie, a także wspierają swoim doświadczeniem i pasją członków organizacji.
– Dbamy o środowisko, wykazując odpowiedzialność za otoczenie i świadomie zmieniając się dla dobra przyszłych pokoleń. Chcemy wprowadzać innowacyjne produkty, bardziej przyjazne opakowania i etykiety, a także optymalizować procesy, aby dostarczać najwyższej jakości wyroby, zgodne z oczekiwaniami klientów i naszym tradycyjnym smakiem – mówi Aleksandra Sowa-Trzebińska, mistrzyni cukiernictwa i członkini zarządu Cukierni Sowa.
Cukiernia Sowa angażuje się także działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności. Od kilku lat w sieci z działają specjalne oferty „Nie wyrzucamy – przeceniamy -50%”, dzięki którym firma przyciąga klientów i zachęca do stosowania podejścia „zero waste”. Od ponad roku marka oferuje klientom liczne okazje do tańszego zakupu i „ratowania” produktów poprzez aplikację Foodsi. Od początku tej współpracy klienci Cukierni Sowa zakupili przez Foodsi już ponad 100 tys. paczek z żywnością, co daje łącznie ponad 50 ton uratowanego jedzenia.