Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Case Studies
Strona główna
Case Studies
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Marketing
Certyfikaty i nagrody ekologiczne. Jak efektywnie komunikować je w działaniach marketingowych?
Rośnie zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, a co za tym idzie ogólne komunikaty, takie jak „przyjazne dla środowiska” czy „eko”, straciły na skuteczności. Niezbędne jest zatem, aby firmy w swoich działaniach komunikacyjnych opierały się na transparentności i zweryfikowanych informacjach. Jak to zrobić?
Marketing
,
Prawo
Dyrektywa Green Claims wycofana – koniec walki z greenwashingiem w UE?
Dyrektywa Green Claims miała być przełomem w walce z wprowadzającymi w błąd deklaracjami ekologicznymi firm. 20 czerwca 2025 roku, zaledwie dzień przed finalnymi negocjacjami, Komisja Europejska podjęła precedensową decyzję o wycofaniu projektu. To wydarzenie bez precedensu w najnowszej historii unijnego prawodawstwa środowiskowego, które budzi pytania o przyszłość ochrony konsumentów przed greenwashingiem w UE.
Marketing
Greenwashing – fałszywy ekowizerunek firmy
Zainteresowanie ochroną środowiska wśród firm znacząco wzrosło. Niestety, wiele z nich koncentruje się jedynie na tworzeniu fałszywego ekowizerunku, zamiast wdrażać realne działania.
Marketing
Jak (i czy w ogóle) mówić o firmowych działaniach ESG?
W ubiegłym roku opublikowano blisko 94 tys. materiałów dotyczących ESG, a wg prognoz w 2025 r. liczba ta może sięgnąć nawet 150 tys., wynika z raportu „ESG w mediach, czyli czy rzeczywiście kwestie społeczne i korporacyjne pozostają w cieniu środowiska?”. O zrównoważonym rozwoju mówi się więc coraz więcej, przynajmniej w mediach. Czy równie chętnie poruszają ten temat sami przedsiębiorcy?
Marketing
Działania marketingowe można prowadzić w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem
Bardzo ważnym elementem działań prowadzonych przez firmy w obszarze ESG jest odpowiednia komunikacja z klientami – a ci oczekują od marek działań zgodnych ze zrównoważonym rozwojem. Potwierdzają to wyniki badań agencji reklamy zewnętrznej AMS. Ponad 60 proc. osób stwierdziło, że starają się kupować produkty od firm, które działają odpowiedzialnie.
Marketing
,
Prawo
Dyrektywa Green Claims wycofana – koniec walki z greenwashingiem w UE?
Zaledwie jeden dzień przed finalnymi negocjacjami Komisja Europejska wycofała projekt dyrektywy Green Claims, która miała być kluczowym narzędziem walki z greenwashingiem. To precedensowa decyzja, która może zmienić przyszłość europejskiej polityki klimatycznej.
Marketing
Marketing bez greenwashingu: Czego unikać w komunikacji firmy?
Czy Twój biznes rzeczywiście jest zielony, czy to tylko strategia marketingowa? Poznaj siedem praktyk, dzięki którym unikniesz greenwashingu w komunikacji.
Marketing
Organizacja eventów firmowych a ESG. Bezpłatny e-book od Grupy MBE
Presja regulacyjna rośnie, a wraz z nią także oczekiwania społeczne związane z ESG. Dotyczy to także i branży eventowej - organizacja wydarzeń firmowych zaczyna nabierać nowego, zrównoważonego charakteru. Stają się one miejscem do wdrażania proekologicznych rozwiązań.
Marketing
,
Podstawy ESG
Jak uniknąć greenwashingu w marketingu firmy? [PORADNIK]
Pobierz poradnik, w którym znajdziesz praktyczne wskazówki, jak rozpoznać greenwashing oraz jak prowadzić odpowiedzialną komunikację na temat zrównoważonego rozwoju.
Marketing
Jak nie dać się zwieść zielonym hasłom?
Nie każdy slogan reklamowy zapewniający o ekologicznych cechach produktu jest zgodny z prawdą. Dowiedz się jak nie dać się wprowadzić w błąd.
Marketing
Zielone trendy w biznesie. Jak firmy walczą o zrównoważony wizerunek?
Polacy nie są obojętni na kwestie ekologiczne. Prawie połowa konsumentów zwraca uwagę na wpływ produktów na środowisko podczas zakupów, a wielu z nich jest świadomych, jak ich wybory wpływają na przyrodę – wynika z badania ARC Rynek i Opinia z 2023 r. Eksperci potwierdzają, że ekologia stała się ważnym czynnikiem zakupowym. Firmy dostrzegają tę zmianę i coraz częściej stawiają na ekomarketing. Jakie działania mogą pokazać klientom, że „zielone” inicjatywy to nie chwyt marketingowy, ale autentyczne wsparcie dla środowiska?
Marketing
Transparentność w komunikacji działań ESG w praktyce
Transparentność, rozumiana jako przejrzystość i uczciwość, jest jednym z podstawowych warunków budowania pozytywnego wizerunku firmy i zaufania interesariuszy. Większość polskich konsumentów uważa, że przedsiębiorstwa powinny bardziej otwarcie mówić o swoich działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Sprawdź, jakie zasady warto przyjąć w komunikacji, aby była ona jak najbardziej transparentna.
HR
,
Marketing
PR kryzysowy w obszarze ESG – jak odpowiadać na zarzuty wobec firmy?
Kryzysu wizerunkowego obawia się większość firm. I w wielu przypadkach ten niepokój nie jest bezpodstawny. 67 proc. polskich firm przebadanych przez PwC w 2019 r. wskazało, że w okresie minionych pięciu lat przeszło przynajmniej jeden kryzys. Aż 95 proc. firm wskazało, że spodziewa się kryzysu w przyszłości. Aby zminimalizować straty spowodowane przez potencjalny kryzys wizerunkowy, przedsiębiorstwa powinny wdrożyć odpowiednią strategię komunikacyjną.
Marketing
Raport: Konsumenci oczekują transparentności
Wielu konsumentów postrzega dzisiejsze komunikaty firm dotyczące zrównoważonego rozwoju jako formę reklamy lub próbę zwiększenia sprzedaży - wynika z najnowszego raportu Circular Voice przygotowanego przez Stena Recycling. Co zatem powinny zrobić przedsiębiorstwa, aby zwiększyć zaufanie konsumentów?
Marketing
,
Podstawy ESG
Czym jest Greenwashing?
Czy potrafisz odróżnić prawdziwe działania proekologiczne od marketingowych trików? Wiesz, co kryje się za ekologicznymi hasłami firm? Sprawdź, czy nieświadomie nie padasz ofiarą greenwashingu!
1
2
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej