Krzyżyk zamykający popup

White Star Real Estate zakończył pilotażowy projekt realizowany we współpracy z Fundacją BRDA, polegający na ponownym wykorzystaniu materiałów budowlanych i mebli biurowych. Celem inicjatywy jest ograniczenie marnotrawstwa i redukcja ilości odpadów generowanych podczas prac remontowych w biurowcach. W ramach akcji drugie życie otrzymało 4,7 ton materiałów o wartości ponad 38 tys. zł.

Pilotażowy projekt zainicjowany przez White Star Real Estate we współpracy z Fundacją BRDA udowadnia, że działania fit-out mogą mieć pozytywny wpływ nie tylko na wygląd biurowców, ale przede wszystkim na środowisko i lokalne społeczności.

Projekt łączy działania proekologiczne i prospołeczne

Inicjatywa narodziła się w trakcie planowania prac adaptacyjnych dla nowego najemcy w jednym z budynków kompleksu biurowego The Park Warsaw, którego deweloperem i zarządcą jest WSRE. Zamiast wyrzucać niepotrzebne meble i elementy wykończenia, firma postanowiła znaleźć im nowe zastosowanie. Nawiązała współpracę z Fundacją BRDA, a w jej wyniku zespół fundacji zinwentaryzował meble oraz materiały wykończeniowe z dwóch biur w budynku B3 w The Park Warsaw i przekazał je dziewięciu organizacjom społecznym. Dzięki temu inicjatywa nie tylko ograniczyła ilość odpadów, ale również wspomogła instytucje i organizacje społeczne, takie jak: legnicka Fundacja Raduga, Fundacja Splot Słoneczny, Fundacja Zamieszkani, Klub Sportowy UKS Sadyba, Mikroszkoły Skrzydła, Muzyczne studio nagraniowe MK, Ośrodek Kultury Ochoty, SOS Bank Żywności i placówki oświatowe w Kłodzku dotknięte powodzią.

Ten projekt udowadnia, że możliwe jest osiągnięcie korzyści zarówno dla środowiska, jak i społeczności lokalnych. Dzięki współpracy z Fundacją uratowaliśmy przed utylizacją 4,7 ton zdemontowanych elementów wyposażenia, które teraz służy wartościowym celom. Cieszymy się, że udało nam się stworzyć model współpracy, który będzie stanowił wzór dla przyszłych projektów.

Anna Sztolc-Dudek

Associate Director w White Star Real Estate, pomysłodawczyni akcji


Drugie życie otrzymało m.in. 1026 mkw. wykładziny, 90 akustycznych wysp sufitowych, 27 szaf i regałów, 76 lamp sufitowych, 24 mkw. okładziny ściennej, lada recepcyjna, a także aneksy kuchenne ze zmywarkami i umywalkami. Całość tych materiałów, o wartości szacowanej na 38,2 tys. zł, zamiast trafić na wysypisko, znalazła nowe zastosowanie w instytucjach wspierających edukację, kulturę i sport. 

Celem działalności Fundacji BRDA jest zmniejszenie ilości odpadów, ale też pomoc organizacjom, poprawa jakości mieszkalnictwa, budownictwa i architektury. Fundacja pracuje z materiałami z odzysku i zachęca innych do mądrego działania w zakresie architektury reuse, organizując lokalne działania społeczne i pomocowe. Dzięki współpracy z White Star Real Estate odbiorcy demontowanych elementów zaoszczędzili łącznie ponad 38 tys. zł, które tym samym mogli efektywnie przeznaczyć na swoje szczytne cele, podkreśla Zofia Jaworowska, Prezeska Zarządu Fundacji BRDA.

White Star Real Estate planuje kontynuację tego typu projektów w przyszłych realizacjach, tworząc model zrównoważonego zarządzania materiałami w sektorze nieruchomości.

Zespół_Akademia ESG_Beata Połetek
Zawodowo od kilku lat związana z marketingiem i copywritingiem. Tworzy głównie teksty informacyjne, popularnonaukowe, w tym artykuły blogowe z zakresu ekologii, dobrostanu psychospołecznego i relacji rozwoju technologicznego z naturą. Prywatnie miłośniczka książek, zwłaszcza literatury faktu. E-mail: b.poletek@akademiaesg.pl
Napisz do nas