Krzyżyk zamykający popup
Webinar: Jak pakiet Fit for 55 zmienia reguły gry na europejskim rynku? Czytaj więcej

Spółka Volvo poinformowała, że ze względu na warunki rynkowe zweryfikowała swój cel dotyczący osiągnięcia 100 proc. udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży do 2030 r. Jednocześnie firma ogłosiła nowy plan, który zakłada produkcję zarówno aut elektrycznych, jak i hybrydowych.

Z artykułu dowiesz się:

  • Co było powodem zmiany decyzji spółki Volvo?
  • Jakie cele zakłada nowy plan przedsiębiorstwa?

Niedawno Volvo Cars w wydanym komunikacie ogłosiło, że wycofuje się z deklaracji, według której do 2030 r. w ofercie spółki miały znajdować się wyłącznie pojazdy elektryczne. Przedsiębiorstwo wyjaśniło, że powodem decyzji są trudności w zakresie elektryfikacji branży motoryzacyjnej.

Volvo zadeklarowało elektryfikację swoich pojazdów w 2021 r. Założeniem było przejście na produkcję wyłącznie w pełni elektrycznych pojazdów i wycofanie modeli spalinowych i hybrydowych do 2030 r. W wydanym teraz oświadczeniu spółka wyjaśniła, że na zmianę celu wpłynął szereg czynników, m.in. wolniejszy niż oczekiwano rozwój infrastruktury ładowania i przewidywane skutki wprowadzenia taryf celnych na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach.

Jednocześnie przedsiębiorstwo poinformowało, że według nowych założeń do 2030 r. 90 proc. sprzedawanych pojazdów mają stanowić samochody zelektryfikowane, całkowicie lub częściowo, w tym modele hybryd plug-in. Posiadają one, oprócz silnika spalinowego, układ elektryczny z możliwym do ładowania akumulatorem, który pozwala na poruszanie się za pomocą energii. Pozostałe 10 proc. ma obejmować auta mild hybrid, czyli takie, które również mają układ spalinowo-elektryczny, ale ten drugi służy jedynie jako wsparcie silnika spalinowego. Volvo szacuje, że do 2025 r. uda się osiągnąć 50-60 proc. udziału tego typu pojazdów w ogólnej sprzedaży. Firma podała, że w drugim kwartale 2024 r. udział aut w pełni elektrycznych wyniósł 26 proc., a hybryd 48 proc. Volvo zapewniło też, że powróci do planów pełnej elektryfikacji, gdy warunki rynkowe na to pozwolą. Zapewniło też, że nadal aktualny jest cel o osiągnięciu zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 r.

Beata Bączkiewicz
Zawodowo od kilku lat związana z marketingiem i copywritingiem. Tworzy głównie teksty informacyjne, popularnonaukowe, w tym artykuły blogowe z zakresu ekologii, dobrostanu psychospołecznego i relacji rozwoju technologicznego z naturą. Prywatnie miłośniczka książek, zwłaszcza literatury faktu.
NAPISZ DO NAS