Spółka Volvo poinformowała, że ze względu na warunki rynkowe zweryfikowała swój cel dotyczący osiągnięcia 100 proc. udziału pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży do 2030 r. Jednocześnie firma ogłosiła nowy plan, który zakłada produkcję zarówno aut elektrycznych, jak i hybrydowych.
Z artykułu dowiesz się:
- Co było powodem zmiany decyzji spółki Volvo?
- Jakie cele zakłada nowy plan przedsiębiorstwa?
Niedawno Volvo Cars w wydanym komunikacie ogłosiło, że wycofuje się z deklaracji, według której do 2030 r. w ofercie spółki miały znajdować się wyłącznie pojazdy elektryczne. Przedsiębiorstwo wyjaśniło, że powodem decyzji są trudności w zakresie elektryfikacji branży motoryzacyjnej.
Volvo zadeklarowało elektryfikację swoich pojazdów w 2021 r. Założeniem było przejście na produkcję wyłącznie w pełni elektrycznych pojazdów i wycofanie modeli spalinowych i hybrydowych do 2030 r. W wydanym teraz oświadczeniu spółka wyjaśniła, że na zmianę celu wpłynął szereg czynników, m.in. wolniejszy niż oczekiwano rozwój infrastruktury ładowania i przewidywane skutki wprowadzenia taryf celnych na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach.
Jednocześnie przedsiębiorstwo poinformowało, że według nowych założeń do 2030 r. 90 proc. sprzedawanych pojazdów mają stanowić samochody zelektryfikowane, całkowicie lub częściowo, w tym modele hybryd plug-in. Posiadają one, oprócz silnika spalinowego, układ elektryczny z możliwym do ładowania akumulatorem, który pozwala na poruszanie się za pomocą energii. Pozostałe 10 proc. ma obejmować auta mild hybrid, czyli takie, które również mają układ spalinowo-elektryczny, ale ten drugi służy jedynie jako wsparcie silnika spalinowego. Volvo szacuje, że do 2025 r. uda się osiągnąć 50-60 proc. udziału tego typu pojazdów w ogólnej sprzedaży. Firma podała, że w drugim kwartale 2024 r. udział aut w pełni elektrycznych wyniósł 26 proc., a hybryd 48 proc. Volvo zapewniło też, że powróci do planów pełnej elektryfikacji, gdy warunki rynkowe na to pozwolą. Zapewniło też, że nadal aktualny jest cel o osiągnięciu zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 r.