Krzyżyk zamykający popup

Partner strategiczny

O firmie

Laboratoires Expanscience to francuska firma farmaceutyczno-kosmetyczna założona w 1950 roku, znana przede wszystkim jako producent marki Mustela, dedykowanej pielęgnacji skóry niemowląt i mam. Firma łączy innowację z odpowiedzialnością społeczną, koncentrując się na zdrowiu, dobrym samopoczuciu oraz ochronie środowiska. Misją Laboratoires Expanscience jest pomoc jednostkom w kształtowaniu ich dobrego samopoczucia.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów jest Mustela – marka premium, ceniona przez specjalistów, położne oraz świadomych rodziców, którzy troszczą się o zdrowie skóry swoich dzieci i własnej. Dzięki wysokiej jakości i bezpieczeństwu składników, Mustela zdobywa zaufanie jako lider w pielęgnacji skóry delikatnej i wymagającej. Oprócz kosmetyków, firma produkuje również leki i suplementy diety dla osób z problemami reumatologicznymi (wiodąca marka to Piascledine 300), wspierając ich zdrowie i poprawę jakości życia. Laboratoires Expanscience działa globalnie, jednak wciąż pozostaje firmą rodzinną, angażującą się w rozwój przyjaznych środowisku produktów, które odpowiadają na potrzeby skóry i zdrowia każdego etapu życia.

Jesteśmy posiadaczem certyfikatu B Corp

W 2018 roku nasze wysiłki i zobowiązania zostały nagrodzone certyfikatem B Corp. Ten rozpoznawany na całym świecie, pionierski certyfikat jest przyznawany firmom i markom, których działanie ma być „najlepsze DLA świata” w przeciwieństwie do „najlepsze na świecie”. Certyfikat ten wymaga od nas posiadania proaktywnej wizji naszego wpływu na świat.

Naszym celem jest osiągnięcie neutralności węglowej (zerowa emisja CO2) do 2030 roku 

W grudniu 2023, podczas Konferencji ONZ w sprawie zmian klimatu, wraz z 500 innymi firmami posiadającymi certyfikat B-Corp, zobowiązaliśmy się do osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku – dwadzieścia lat przed rokiem 2050 określonym w porozumieniu paryskim. Oznacza to, że przekształcimy nasze procesy pozyskiwania i produkcji tak, aby być jeszcze bliżej naszych klientów, a w stosunku do cyklu życia naszych produktów i ich opakowań będziemy funkcjonować zgodnie z zasadami gospodarki obiegowej.

Pozyskiwanie surowców

  • Odpowiedzialne pozyskiwanie surowców – Pozyskując surowce z odpowiedzialnych sektorów roślinnych, które znajdują się pod kontrolą UEBT, za cel stawiamy sobie lepszą kontrolę identyfikowalności naszych roślinnych składników aktywnych: od uprawy lub zbierania po przetwarzanie i stosowanie w naszych produktach. W tym celu współpracujemy ze wszystkimi graczami wspomnianego sektora: rolnikami, władzami lokalnymi, agronomistami itp.
  • Naturalne i organiczne składniki – Od momentu powstania marki, zawsze wybieramy najlepsze składniki ze świata roślin, najlepiej organiczne, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa naszych produktów dzięki rygorystycznej formulacji produktu.
  • Walka z marnotrawstwem – Przetwarzamy awokado, które normalnie powinny trafiać do odpadów, aby stworzyć kosmetyczne składniki aktywne dla naszych produktów. Całe awokado (w tym pestka) jest przekształcane w olej i proszek, z których uzyskujemy nasze Avokado Perseose®, obecne w naszych produktach.

Skład i produkcja

  • Ekologiczne procesy ekstrakcji – Stosujemy specjalne technologie, które szanują ludzi i naszą planetę: destylację molekularną (ekologiczny proces stosowany do oddzielania i koncentracji składników olejów kategorii premium) oraz biotechnologie, takie jak inżynieria enzymatyczna, substytut substancji chemicznych.
  • Zmniejszenie zużycia wody i energii – Od 2018 roku, na 100 jednostek wyprodukowanych, zmniejszyliśmy zużycie energii elektrycznej o 17,1%, gazu o 23,1% i wody o 20,8%.
  • Zielona energia – Od 2018 roku pozyskujemy 100% ekologicznej energii elektrycznej z odnawialnych źródeł (wiatr, woda itp.) dla naszego zakładu produkcyjnego zlokalizowanego we Francji.

Nasza polityka w zakresie ekoprojektu

  • Produkty zaprojektowane w duchu ekologii – Nasze produkty są zaprojektowane ekologicznie na cały cykl ich życia. Nasze butelki i kartonowe pudełka mogą zostać przetworzone. Waga opakowania została maksymalnie zredukowana, a instrukcje zostały usunięte. Zawsze, gdy używamy kartonowych pudełek, są one wykonane z tektury pozyskiwanej z zarządzanych w sposób zrównoważony zasobów leśnych, a nadruk jest wykonywany przy zastosowaniu roślinnych tuszy na bazie oleju.
  • Sprzedaż luzem – Obecnie prowadzimy próbną sprzedaż luzem, tj. sprzedaż produktów wcześniej niezapakowanych. Ideą powyższego jest pójście o krok dalej w eko-projektowaniu naszych produktów, szczególnie naszych opakowań, które stają się coraz bardziej minimalistyczne. Sprzedaż luzem, ekologiczna metoda dystrybucji, jest zgodna z zasadami gospodarki obiegowej i oferuje alternatywę dla butelek z tworzyw sztucznych.
  • Optymalizacja trasy – GEODIS, magazyn składowania, znajduje się mniej niż 800 metrów od naszej fabryki (certyfikat ISO140001 – standard zarządzania środowiskowego).
Mustela

    Firmowy adres e-mail
    Numer telefonu
    Temat wiadomości
    Klikając przycisk “Wyślij zapytanie” zgadzasz się przekazanie przez nas informacji handlowych do Partnera, który będzie przetwarzał Twoje dane w celach marketingowych. Informacje o Partnerze znajdują się w tekście wyżej. Szczegóły dot. przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.

    Dziękujemy za wypełnienie formularza

    Odezwiemy się do Państwa w ciągu 1-2 dni roboczych na adres e-mail: [email].