Komisja Europejska przyjęła w środę rozporządzenie, w ramach którego chce wprowadzić etykietę emisji lotów (FEL). Linie lotnicze będą mogły przyłączyć się do niej dobrowolnie. Nowe narzędzie ma pozwolić na wiarygodne i zharmonizowanie określanie ilości dwutlenku węgla emitowanej przez loty.
Obecnie pasażerowie nie mogą mieć pewności, czy informacje na temat wpływu danej oferty lotniczej na środowisko są wiarygodne. Komisja Europejska chce to zmienić, proponując zharmonizowaną metodykę szacowania ilości dwutlenku węgla
Gdy przy danej ofercie lotu znajdzie się oznaczenie FEL, pasażer będzie miał pewność, że podana ilość gazów cieplarnianych, która ma zostać wyemitowana podczas lotu, jest wiarygodna. Nowa metodyka będzie uwzględniać takie czynniki, jak typ samolotu, średnia liczba pasażerów, wielkość ładunku na pokładzie oraz rodzaj wykorzystywanego paliwa lotniczego.
Do 1 lutego 2025 r. linie lotnicze obsługujące loty w obrębie UE lub odlatujące z UE będą mogły wyrazić zgodę na uczestnictwo w systemie oznakowania emisji lotniczych.