Krzyżyk zamykający popup

Komisja Europejska przyjęła w środę rozporządzenie, w ramach którego chce wprowadzić etykietę emisji lotów (FEL). Linie lotnicze będą mogły przyłączyć się do niej dobrowolnie. Nowe narzędzie ma pozwolić na wiarygodne i zharmonizowanie określanie ilości dwutlenku węgla emitowanej przez loty.

Obecnie pasażerowie nie mogą mieć pewności, czy informacje na temat wpływu danej oferty lotniczej na środowisko są wiarygodne. Komisja Europejska chce to zmienić, proponując zharmonizowaną metodykę szacowania ilości dwutlenku węgla

Gdy przy danej ofercie lotu znajdzie się oznaczenie FEL, pasażer będzie miał pewność, że podana ilość gazów cieplarnianych, która ma zostać wyemitowana podczas lotu, jest wiarygodna. Nowa metodyka będzie uwzględniać takie czynniki, jak typ samolotu, średnia liczba pasażerów, wielkość ładunku na pokładzie oraz rodzaj wykorzystywanego paliwa lotniczego.

Do 1 lutego 2025 r. linie lotnicze obsługujące loty w obrębie UE lub odlatujące z UE będą mogły wyrazić zgodę na uczestnictwo w systemie oznakowania emisji lotniczych.

Zespół_Akademia ESG_Aleksandra Łukaszewicz
Redaktor Naczelna Akademii ESG – największej w Polsce bazy wiedzy o ESG. Inspirujemy do wdrażania zrównoważonych praktyk, stając się miejscem pierwszego wyboru dla każdego, szukającego najlepiej przygotowanych informacji na temat ESG. E-mail: a.lukaszewicz@akademiaesg.pl
Napisz do nas