Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Case Studies
Strona główna
Case Studies
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Dzięki wsparciu technologicznemu MŚP zwiększyły sprzedaż online o 26 proc.
Większość małych przedsiębiorców wybiera już sprzedaż online jako główny kanał rozwoju firmy. Tradycyjne modele ustąpiły miejsca nowym, elastycznym rozwiązaniom opartym na technologii. Codzienne zarządzanie biznesem ułatwiają automatyzacja, analiza danych i narzędzia cyfrowe. Firmy tworzą więc narzędzia, by ułatwiać właścicielom firm ich prowadzenie i pomagać im działać szybciej, skuteczniej oraz bardziej świadomie.
Handel
,
HoReCa
Czym są zmieszane odpady opakowaniowe?
Zmieszane odpady opakowaniowe to jeden z najtrudniejszych do przetwarzania strumieni odpadów w gospodarce odpadami. Ich klasyfikacja, przetwarzanie i recykling wymagają zaawansowanych technologii i precyzyjnych procedur. Zmieszane odpady opakowaniowe są oznaczane kodem 15 01 06, a ich specyfika sprawia, że nie spełniają kryteriów selektywnego zbierania.
HoReCa
Certyfikaty i nagrody ekologiczne. Jak efektywnie komunikować je w działaniach marketingowych?
Rośnie zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, a co za tym idzie ogólne komunikaty, takie jak „przyjazne dla środowiska” czy „eko”, straciły na skuteczności. Niezbędne jest zatem, aby firmy w swoich działaniach komunikacyjnych opierały się na transparentności i zweryfikowanych informacjach. Jak to zrobić?
HoReCa
Menu zrównoważone środowiskowo – jak promować lokalne i sezonowe produkty?
Czy menu lokalne lub sezonowe to menu zrównoważone? Wziąwszy pod uwagę, że nowalijki nie wymagają zazwyczaj energochłonnego transportu na duże odległości, a warzywa uprawiane w naturalnych warunkach nie potrzebują sztucznego nawadniania, ogrzewania czy intensywnej ochrony chemicznej, można wysnuć taki wniosek. Jednak samo stworzenie menu opartego na zrównoważonych składnikach nie wystarczy. Żeby docenili je klienci, trzeba je jeszcze odpowiednio promować.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Małgorzata Żurowska, Glovo: Od Funduszu Impaktowego po elektryki – wielowymiarowe podejście do zrównoważonego rozwoju [Wywiad]
Konsekwentne realizowanie strategii odpowiedzialnego biznesu w branży delivery wiąże się ze stawianiem czoła emisyjności dostaw czy marnowaniu żywności. O tym, jakie są największe wyzwania zrównoważonego rozwoju w sektorze i co może zmienić miejską infrastrukturę na korzyść ekologicznej logistyki rozmawiamy z Małgorzatą Żurowską, Impact & Sustainability Lead w Glovo.
HoReCa
BDO – Na czym polega i kogo dotyczy?
Obowiązek wpisu do BDO – czyli Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami – dotyczy coraz większej liczby przedsiębiorców, nawet tych prowadzących drobną działalność usługową. Zmiany prawne wprowadzone w ostatnich latach znacząco rozszerzyły katalog podmiotów objętych rejestracją. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o firmy produkujące odpady niebezpieczne – rejestrować muszą się także np. właściciele firm usługowych, handlowych czy wprowadzający produkty w opakowaniach.
HoReCa
,
HR
Inkluzywność w miejscu pracy niesie korzyści, ale i ryzyko
Inkluzywność w miejscu pracy to już nie tylko etyczny wybór, ale czynnik wpływający na sukces biznesowy. Firmy, które wdrażają polityki równości szans, osiągają lepsze wyniki finansowe i zyskują przewagę konkurencyjną. Czy jednak wszyscy są na to gotowi?
HoReCa
,
IT i Technologie
Narzędzie wspierające automatyzację w międzynarodowym raportowaniu AmRest
Dzięki platformie Diaphane Software AmRest skutecznie dostosował się do zaostrzonych wymogów regulacyjnych po wejściu na hiszpańską giełdę. Zwiększenie rzetelności i jakości zbieranych danych pozwoliło lepiej przygotować się do obowiązkowych audytów.
HoReCa
Zero waste w branży HoReCa. Jak skutecznie promować działania ograniczające marnowanie żywności?
Choć w zachowaniu konsumentów widać zmiany, to w kwestii jedzenia wciąż jesteśmy przykładem tego, że jemy oczami, a marnowanie żywności to plaga XXI wieku. Branża HoReCa szuka więc sposobu na to, by ją powstrzymać. Sposobów jest coraz więcej.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Ekologiczne opakowania zamiast plastiku. Widać szanse na zmiany w branży gastronomicznej
Jeden na czterech Polaków przyznaje, że częściej niż przed pandemią zamawia jedzenie z dostawą do domu, wynika z badania ARC Rynek i Opinia. W związku z tym zużywanych jest dużo jednorazowych opakowań do żywności. Konieczne staje się zatem przejście na ich zrównoważone alternatywy.
HoReCa
,
Raport
Trzech na czterech turystów stawia na zrównoważony rozwój: raport
Ponad połowa europejskich turystów zakłada zwiększenie wydatków na wyjazdy w 2025 r., wynika z raportu Accor. Jednocześnie podróżujący oczekują, że branża hotelarska zaangażuje się w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska, co może stanowić wyzwanie dla firm działających w tym obszarze.
HoReCa
50 żappsów za każde opakowanie: efektywny recykling w 120 sklepach Żabka
Żabka wprowadza system recyklingu, które umożliwia konsumentom oddawanie zużytych opakowań do ponownego przetworzenia. Aby zachęcić klientów do działania nagradza ich żappsami.
HoReCa
,
Raport
Pod złotymi łukami McDonald’s powstał drugi raport ESG
McDonald’s Polska dąży do osiągnięcia zeroemisyjności netto do 2050 r., likwidacji luki płacowej, wdrożenia ekologicznych opakowań i pozyskiwania kurczaków z hodowli o wyższym standardzie dobrostanu – wynika z raportu ESG zaprezentowanego podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Dokument podsumowuje także działania, które udało się już zrealizować w 2023 r.
HoReCa
Novotel ogłosił partnerstwo z WWF
Novotel podpisał trzyletnią umowę z fundacją WWF, której celem jest wsparcie ochrony i odbudowy oceanów na całym świecie poprzez zaangażowanie w ekologiczne inicjatywy.
Partnerzy
Pokaż więcej