Krzyżyk zamykający popup
Webinar: Jak pakiet Fit for 55 zmienia reguły gry na europejskim rynku? Czytaj więcej

McDonald’s Polska dąży do osiągnięcia zeroemisyjności netto do 2050 r., likwidacji luki płacowej, wdrożenia ekologicznych opakowań i pozyskiwania kurczaków z hodowli o wyższym standardzie dobrostanu – wynika z raportu ESG zaprezentowanego podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Dokument podsumowuje także działania, które udało się już zrealizować w 2023 r.

Z artykułu dowiesz się:

·         Jaka jest obecna skala działalności restauracji McDonlad’s Polska?

·         Jakie cele w zakresie ESG udało się osiągnąć spółce?

·         Które obszary wymagają kontynuacji działań naprawczych?


McDonald’s Polska przedstawił swój drugi raport dotyczący zrównoważonego rozwoju prezentując szczegółową analizę działań z zakresu ESG. Dokument został oparty na wskaźnikach Global Reporting Initiative.

Osiągnięcia sieci restauracyjnej w 2023 r.

Gigant fast foodu działa w Polsce od ponad 30 lat, prowadząc 550 restauracji, z czego 90 proc. zarządzanych jest przez franczyzobiorców. Zatrudnia 33 tys. osób i codziennie obsługuje około 950 tys. gości. Taka skala działalności wiąże się z wieloma wyzwaniami w zakresie realizacji działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Spółka informuje, że w minionym roku udało jej się osiągnąć  między innymi następujące cele:

•        Usunięcie z receptur sztucznych barwników i aromatów identycznych z naturalnymi w zestawach Happy Meal oraz redukcja sztucznych konserwantów tam, gdzie było to możliwe, bez wpływu na bezpieczeństwo, smak i jakość posiłków.

•        Zmniejszenie barier w zatrudnieniu dla młodych ludzi — 2,2 mln młodych osób wzięło udział w programach szkoleniowych lub znalazło zatrudnienie w restauracjach.

•        Wyeliminowanie z podstawowych opakowań związków fluoru.

•        Wykluczenie stosowania antybiotyków określonych przez Światową Organizację Zdrowia jako priorytetowe dla leczenia ludzi (HPCIA) we wszystkich posiłkach na bazie kurczaka.

Cele na rzecz zrównoważonej przyszłości

McDonald’s planuje dalsze działania w obszarach takich jak ochrona klimatu, odpowiedzialne opakowania, etyczne pozyskiwanie produktów, wspieranie różnorodności oraz zaangażowanie w społeczności lokalne. Obecnie realizowane są w tym zakresie m.in. następujące  cele:

•        Likwidacja luki płacowej zidentyfikowanej w corocznych analizach równości wynagrodzeń (w 2024 r. planowane jest usunięcie niewielkich zidentyfikowanych luk).

•        Pozyskiwanie kurczaków z hodowli o wyższym standardzie dobrostanu oraz ustanowienie celów dotyczących stosowania antybiotyków w łańcuchu dostaw wołowiny (od 2023 r. firma współpracuje z dostawcami nad stworzeniem systemów pomiaru stosowania antybiotyków).

•        Sprawienie, aby  100 proc. opakowań pochodziło  z odnawialnych źródeł, recyklingu lub certyfikowanych (obecnie jest to 93,3 proc.).

•        Znaczące zmniejszenie ilości tworzyw sztucznych w zabawkach Happy Meal i przejście na bardziej zrównoważone materiały (w 2023 r. zużycie surowców kopalnych zostało zredukowane o 90 proc. w porównaniu do 2018 r.).

Ponadto McDonald’s dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Już do 2030 r. firma planuje znacznie zmniejszyć ślad węglowy w porównaniu do 2018 r., redukując emisje w biurach i restauracjach o 50,4 proc., w łańcuchu dostaw żywności o 16 proc., oraz w logistyce i przechowywaniu o 50,4 proc.

Cały raport jest dostępny pod linkiem: Raport ESG McDonald’s 2023

Marta Kubacka
Dziennikarka, copywriterka, autorka książki „Gra na giełdzie. Podręcznik początkującego inwestora”, właścicielka firmy Pracownia Smart. Ukończyła studia ekonomiczne na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie oraz studia dziennikarskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizuje się tekstach dotyczących branży nieruchomości, co zaowocowało licznymi publikacjami w ogólnopolskich serwisach i prasie. Jej pasja do pisania, solidne wykształcenie oraz bogate doświadczenie pozwoliły osiągnąć już wiele, ale wciąż ma apetyt na więcej.
NAPISZ DO NAS