McDonald’s Polska dąży do osiągnięcia zeroemisyjności netto do 2050 r., likwidacji luki płacowej, wdrożenia ekologicznych opakowań i pozyskiwania kurczaków z hodowli o wyższym standardzie dobrostanu – wynika z raportu ESG zaprezentowanego podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Dokument podsumowuje także działania, które udało się już zrealizować w 2023 r.
Z artykułu dowiesz się:
· Jaka jest obecna skala działalności restauracji McDonlad’s Polska?
· Jakie cele w zakresie ESG udało się osiągnąć spółce?
· Które obszary wymagają kontynuacji działań naprawczych?
McDonald’s Polska przedstawił swój drugi raport dotyczący zrównoważonego rozwoju prezentując szczegółową analizę działań z zakresu ESG. Dokument został oparty na wskaźnikach Global Reporting Initiative.
Osiągnięcia sieci restauracyjnej w 2023 r.
Gigant fast foodu działa w Polsce od ponad 30 lat, prowadząc 550 restauracji, z czego 90 proc. zarządzanych jest przez franczyzobiorców. Zatrudnia 33 tys. osób i codziennie obsługuje około 950 tys. gości. Taka skala działalności wiąże się z wieloma wyzwaniami w zakresie realizacji działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Spółka informuje, że w minionym roku udało jej się osiągnąć między innymi następujące cele:
• Usunięcie z receptur sztucznych barwników i aromatów identycznych z naturalnymi w zestawach Happy Meal oraz redukcja sztucznych konserwantów tam, gdzie było to możliwe, bez wpływu na bezpieczeństwo, smak i jakość posiłków.
• Zmniejszenie barier w zatrudnieniu dla młodych ludzi — 2,2 mln młodych osób wzięło udział w programach szkoleniowych lub znalazło zatrudnienie w restauracjach.
• Wyeliminowanie z podstawowych opakowań związków fluoru.
• Wykluczenie stosowania antybiotyków określonych przez Światową Organizację Zdrowia jako priorytetowe dla leczenia ludzi (HPCIA) we wszystkich posiłkach na bazie kurczaka.
Cele na rzecz zrównoważonej przyszłości
McDonald’s planuje dalsze działania w obszarach takich jak ochrona klimatu, odpowiedzialne opakowania, etyczne pozyskiwanie produktów, wspieranie różnorodności oraz zaangażowanie w społeczności lokalne. Obecnie realizowane są w tym zakresie m.in. następujące cele:
• Likwidacja luki płacowej zidentyfikowanej w corocznych analizach równości wynagrodzeń (w 2024 r. planowane jest usunięcie niewielkich zidentyfikowanych luk).
• Pozyskiwanie kurczaków z hodowli o wyższym standardzie dobrostanu oraz ustanowienie celów dotyczących stosowania antybiotyków w łańcuchu dostaw wołowiny (od 2023 r. firma współpracuje z dostawcami nad stworzeniem systemów pomiaru stosowania antybiotyków).
• Sprawienie, aby 100 proc. opakowań pochodziło z odnawialnych źródeł, recyklingu lub certyfikowanych (obecnie jest to 93,3 proc.).
• Znaczące zmniejszenie ilości tworzyw sztucznych w zabawkach Happy Meal i przejście na bardziej zrównoważone materiały (w 2023 r. zużycie surowców kopalnych zostało zredukowane o 90 proc. w porównaniu do 2018 r.).
Ponadto McDonald’s dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Już do 2030 r. firma planuje znacznie zmniejszyć ślad węglowy w porównaniu do 2018 r., redukując emisje w biurach i restauracjach o 50,4 proc., w łańcuchu dostaw żywności o 16 proc., oraz w logistyce i przechowywaniu o 50,4 proc.
Cały raport jest dostępny pod linkiem: Raport ESG McDonald’s 2023.