Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Case Studies
Akademia ESG
Case Studies
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Raport
Zrównoważony rozwój coraz mocniej wpisuje się w strategie firm [RAPORT]
II edycja raportu „Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój?” przygotowana przez LeasingTeam Group i TalentPoint pokazuje, że działania z obszaru ESG coraz częściej traktowane są już jako narzędzie biznesowe. Aż 8 na 10 badanych podkreśla, że dzięki nim poprawiają się relacje z klientami, dostawcami i partnerami.
Raport
Monitorowanie łańcucha wartości staje się sercem strategii ESG
Monitorowanie łańcucha wartości przeszło metamorfozę z „dobrej praktyki" w absolutną konieczność biznesową. Powód jest prosty: nawet 70-90% całkowitego śladu środowiskowego firmy oraz większość ryzyk społecznych powstaje właśnie w łańcuchu wartości, a nie w bezpośrednich operacjach przedsiębiorstwa.
Moda i beauty
Branża bio zachęca do unifikacji produktów
Choć półki sklepów z kosmetykami wciąż uginają się od wyspecjalizowanych produktów, w branży kosmetycznej pojawiają się głosy zachęcające do unifikacji i tworzenia wielofunkcyjnych rozwiązań. Ale jak przekonać konsumentów, że jeden produkt może skutecznie zastąpić kilka, nie tracąc przy tym na jakości ani bezpieczeństwie? W tle tej dyskusji pojawiają się nie tylko argumenty o wygodzie i oszczędności, ale także trosce o środowisko.
Webinar
Marketing bez greenwashingu – konkretne porady dla PR i marketingu
Greenwashing nigdy nie był tak groźny jak dziś – wystarczy jedno nieprecyzyjne hasło, by narazić firmę na kryzys zaufania, a nawet kary finansowe. Marketing i PR stoją w pierwszej linii frontu: to właśnie Twoje kampanie, opakowania i komunikaty są codziennie weryfikowane przez klientów, inwestorów i regulatorów.
Budownictwo i nieruchomości
,
Raport
Agnieszka Gużda i Anna Filipowicz, Atlas Ward: Raportowanie to nie suche liczby. Ten proces wymaga indywidualnego podejścia
Mimo braku obowiązku raportowania, firma Atlas Ward już dwa razy zdecydowała się na przygotowanie raportu ESG. Jak mówią ekspertki odpowiedzialne za jego sporządzenie, Agnieszka Gużda i Anna Filipowicz, raportowanie okazało się czymś więcej niż zebraniem danych, a szczególnie ważne w tym procesie były umiejętności miękkie.
Raport
Certyfikacja Akademii ESG w Synesgy
Certyfikacja ESG Akademii ESG na Platformie Synesgy zakończyła się sukcesem i osiągnięciem Score C z wynikiem rankingu 75/100. Ten rezultat plasuje firmę w gronie organizacji, które w wysokim stopniu spełniają wymagania ESG zgodnie ze standardem VSME.
Finanse
,
Podstawy ESG
,
Raport
Piotr Badura, prezes CRIF: Weryfikacja łańcucha dostaw to warunek rzetelnego zarządzania ryzykiem ESG w branży finansowej
Współpraca z nieetycznym kontrahentem może mieć opłakane skutki. Zwłaszcza dla firm z branży, dla której warunkiem istnienia jest zaufanie społeczeństwa i inwestorów. Dlatego do weryfikacji partnerów biznesowych warto podejść rzetelnie.
Moda i beauty
Produkty używane notują duży wzrost sprzedaży na polskim rynku
Rynek internetowej sprzedaży produktów z drugiej ręki w ostatnich latach notował średni roczny wzrost o 34 proc. Jak przytacza Rzeczpospolita, prognozy wskazują, że do 2029 r. wydatki na te produkty podwoją się, a wartość całej branży przekroczy 3 miliardy euro.
Webinar
ESG w sektorze bankowym – jak wpływa na dostęp do kapitału i inwestycji?
Świat finansów i zrównoważonego rozwoju są ze sobą coraz mocniej powiązane. Pokażemy, jak polski rynek, w tym Bank Millennium, postrzega zielone finanse. Dowiesz się, jakie perspektywy dają biznesowi i jakich danych oczekują (lub będą oczekiwały) banki.
Moda i beauty
Obowiązkowa segregacja tekstyliów od 2025 roku. Co to oznacza dla mieszkańców i gmin?
Od 1 stycznia 2025 roku w całej Polsce obowiązuje nowe prawo nakładające na mieszkańców obowiązek oddzielnej segregacji odpadów tekstylnych. Przepisy te są efektem implementacji unijnych dyrektyw dotyczących gospodarki o obiegu zamkniętym i stanowią odpowiedź na rosnący problem nadprodukcji oraz marnowania odzieży i tekstyliów domowych. Nowy system już działa, a jego skuteczność zależy zarówno od infrastruktury stworzonej przez gminy, jak i od stopnia zaangażowania samych mieszkańców.
Raport
Jak dokonać własnej certyfikacji na Platformie Synesgy?
Raportowanie ESG przestało być obowiązkiem wyłącznie wielkich korporacji. MŚP coraz częściej potrzebują udokumentować swoje działania w obszarze zrównoważonego rozwoju, aby utrzymać konkurencyjność na rynku i zamówienia od dużych klientów. Platforma Synesgy umożliwia firmom samodzielną ocenę i certyfikację bez ponoszenia kosztów zewnętrznych audytów, które mogą sięgać dziesiątek tysięcy złotych.
Moda i beauty
,
Przemysł
Dekarbonizacja w szybkim tempie. Skąd taka potrzeba u firm?
Nie wszystkie firmy czekają na 2050 rok, by osiągnąć neutralność klimatyczną. Pojawiają się takie, które przyspieszają działania, bo widzą w tym coś więcej niż obowiązek. Skąd ten pomysł, a może bardziej potrzeba?
Moda i beauty
Bezpieczeństwo klienta jako element odpowiedzialności społecznej firmy (CSR)
Czy wiesz, że za kulisami piękna kryje się coś więcej niż tylko estetyka? Świat biznesu przechodzi prawdziwą rewolucję, a wraz z nią zmienia się podejście do odpowiedzialności firm. Klienci, coraz bardziej świadomi, oczekują od marek i salonów urody nie tylko skuteczności, ale także autentycznego zaangażowania społecznego i środowiskowego. Dlatego warto mówić o społecznej odpowiedzialności firm (CSR).
Raport
Dobrostan w centrum projektowania przestrzeni pracy. Nowy raport PLGBC
93 proc. pracowników uważa, że działania pracodawcy na rzecz wellbeingu są dla nich istotne. Polski rynek nieruchomości i przestrzeni pracy odpowiada na to wyzwanie konkretnymi działaniami. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC opublikowało nowy raport: Health & Wellbeing – zrównoważone dostępne przestrzenie. Praktyczne rozwiązania. Efektem pracy grupy roboczej PLGBC jest szereg studiów przypadku.
Raport
Jak startupy łączą innowacyjność z misją społeczną i środowiskową? Akademia L. Koźmińskiego z wyjątkowym raportem
Raport jest przedstawia, jak wygląda i funkcjonuje polski ekosystem startupów pozytywnego wpływu - firm, które nie tylko dążą do zysku, ale także realizują misję społeczną lub środowiskową. Raport ma na wspiera osoby, które wierzą, że biznes może i powinien służyć czemuś więcej niż tylko zyskowi. Promuje ideę przedsiębiorczości opartej na wartościach.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej