Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Case Studies
Akademia ESG
Case Studies
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Moda i beauty
Branża bio zachęca do unifikacji produktów
Choć półki sklepów z kosmetykami wciąż uginają się od wyspecjalizowanych produktów, w branży kosmetycznej pojawiają się głosy zachęcające do unifikacji i tworzenia wielofunkcyjnych rozwiązań. Ale jak przekonać konsumentów, że jeden produkt może skutecznie zastąpić kilka, nie tracąc przy tym na jakości ani bezpieczeństwie? W tle tej dyskusji pojawiają się nie tylko argumenty o wygodzie i oszczędności, ale także trosce o środowisko.
Webinar
Marketing bez greenwashingu – konkretne porady dla PR i marketingu
Greenwashing nigdy nie był tak groźny jak dziś – wystarczy jedno nieprecyzyjne hasło, by narazić firmę na kryzys zaufania, a nawet kary finansowe. Marketing i PR stoją w pierwszej linii frontu: to właśnie Twoje kampanie, opakowania i komunikaty są codziennie weryfikowane przez klientów, inwestorów i regulatorów.
HoReCa
Młode pokolenie oczekuje od hoteli zrównoważonych działań
Z badań zleconych przez Leonardo Hotels wynika, że aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia jest gotowa zapłacić wyższą cenę za pobyt w obiekcie, który działa w duchu zrównoważonego rozwoju. Co piąty ankietowany z pokolenia Z deklaruje natomiast, że przy wyborze noclegu zawsze kieruje się rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. To sygnał dla branży hotelarskiej, że konieczne staje się dostosowywanie oferty do nowych priorytetów podróżujących.
HoReCa
Śniadanie hotelowe w nowej odsłonie. Po to, by nie marnować jedzenia
Dawniej hotelowe bufety śniadaniowe uchodziły za symbol wygody i prestiżu. Dziś patrzy się na nie z innej perspektywy – jako na źródło marnotrawstwa żywności, zachęty do nadmiernego jedzenia i obciążenia dla środowiska. Z tego powodu coraz więcej hoteli rezygnuje z takiej formy serwowania posiłków.
Moda i beauty
Produkty używane notują duży wzrost sprzedaży na polskim rynku
Rynek internetowej sprzedaży produktów z drugiej ręki w ostatnich latach notował średni roczny wzrost o 34 proc. Jak przytacza Rzeczpospolita, prognozy wskazują, że do 2029 r. wydatki na te produkty podwoją się, a wartość całej branży przekroczy 3 miliardy euro.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Dzięki wsparciu technologicznemu MŚP zwiększyły sprzedaż online o 26 proc.
Większość małych przedsiębiorców wybiera już sprzedaż online jako główny kanał rozwoju firmy. Tradycyjne modele ustąpiły miejsca nowym, elastycznym rozwiązaniom opartym na technologii. Codzienne zarządzanie biznesem ułatwiają automatyzacja, analiza danych i narzędzia cyfrowe. Firmy tworzą więc narzędzia, by ułatwiać właścicielom firm ich prowadzenie i pomagać im działać szybciej, skuteczniej oraz bardziej świadomie.
Webinar
ESG w sektorze bankowym – jak wpływa na dostęp do kapitału i inwestycji?
Świat finansów i zrównoważonego rozwoju są ze sobą coraz mocniej powiązane. Pokażemy, jak polski rynek, w tym Bank Millennium, postrzega zielone finanse. Dowiesz się, jakie perspektywy dają biznesowi i jakich danych oczekują (lub będą oczekiwały) banki.
Moda i beauty
Obowiązkowa segregacja tekstyliów od 2025 roku. Co to oznacza dla mieszkańców i gmin?
Od 1 stycznia 2025 roku w całej Polsce obowiązuje nowe prawo nakładające na mieszkańców obowiązek oddzielnej segregacji odpadów tekstylnych. Przepisy te są efektem implementacji unijnych dyrektyw dotyczących gospodarki o obiegu zamkniętym i stanowią odpowiedź na rosnący problem nadprodukcji oraz marnowania odzieży i tekstyliów domowych. Nowy system już działa, a jego skuteczność zależy zarówno od infrastruktury stworzonej przez gminy, jak i od stopnia zaangażowania samych mieszkańców.
Moda i beauty
,
Przemysł
Dekarbonizacja w szybkim tempie. Skąd taka potrzeba u firm?
Nie wszystkie firmy czekają na 2050 rok, by osiągnąć neutralność klimatyczną. Pojawiają się takie, które przyspieszają działania, bo widzą w tym coś więcej niż obowiązek. Skąd ten pomysł, a może bardziej potrzeba?
Moda i beauty
Bezpieczeństwo klienta jako element odpowiedzialności społecznej firmy (CSR)
Czy wiesz, że za kulisami piękna kryje się coś więcej niż tylko estetyka? Świat biznesu przechodzi prawdziwą rewolucję, a wraz z nią zmienia się podejście do odpowiedzialności firm. Klienci, coraz bardziej świadomi, oczekują od marek i salonów urody nie tylko skuteczności, ale także autentycznego zaangażowania społecznego i środowiskowego. Dlatego warto mówić o społecznej odpowiedzialności firm (CSR).
Handel
,
HoReCa
Czym są zmieszane odpady opakowaniowe?
Zmieszane odpady opakowaniowe to jeden z najtrudniejszych do przetwarzania strumieni odpadów w gospodarce odpadami. Ich klasyfikacja, przetwarzanie i recykling wymagają zaawansowanych technologii i precyzyjnych procedur. Zmieszane odpady opakowaniowe są oznaczane kodem 15 01 06, a ich specyfika sprawia, że nie spełniają kryteriów selektywnego zbierania.
HoReCa
Certyfikaty i nagrody ekologiczne. Jak efektywnie komunikować je w działaniach marketingowych?
Rośnie zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, a co za tym idzie ogólne komunikaty, takie jak „przyjazne dla środowiska” czy „eko”, straciły na skuteczności. Niezbędne jest zatem, aby firmy w swoich działaniach komunikacyjnych opierały się na transparentności i zweryfikowanych informacjach. Jak to zrobić?
HoReCa
Menu zrównoważone środowiskowo – jak promować lokalne i sezonowe produkty?
Czy menu lokalne lub sezonowe to menu zrównoważone? Wziąwszy pod uwagę, że nowalijki nie wymagają zazwyczaj energochłonnego transportu na duże odległości, a warzywa uprawiane w naturalnych warunkach nie potrzebują sztucznego nawadniania, ogrzewania czy intensywnej ochrony chemicznej, można wysnuć taki wniosek. Jednak samo stworzenie menu opartego na zrównoważonych składnikach nie wystarczy. Żeby docenili je klienci, trzeba je jeszcze odpowiednio promować.
Webinar
Czy komunikacja ESG jest (jeszcze) potrzebna?
Budowa zaufania do marki, poprawa reputacji, pozytywny wpływ na wartość spółki – to prawdziwy potencjał komunikacji ESG. Dowiedz się, jak zaprojektować działania PR w tym zakresie, nawet jeśli twoja firma nie raportuje zrównoważonego rozwoju.
Moda i beauty
,
Podstawy ESG
Dzięki certyfikatowi B Corp ludzie zmieniają podejście do swojej codziennej pracy. Co czyni go tak wyjątkowym? [Wywiad]
Certyfikacja B Corp to – jak mówią firmy, które przez nią przeszły – sposób na zmienianie świata na lepsze. Idea brzmi szlachetnie, jednak proces uzyskania certyfikatu jest długi i żmudny. Na czym polega? I w czym tkwi jego fenomen? O tym rozmawiam z przedstawicielkami firm Mustela, EcoBean i Danone – przedsiębiorstw, które niedawno przechodziły proces certyfikacji B Corp.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej