Krzyżyk zamykający popup

Większość małych przedsiębiorców wybiera już sprzedaż online jako główny kanał rozwoju firmy. Tradycyjne modele ustąpiły miejsca nowym, elastycznym rozwiązaniom opartym na technologii. Codzienne zarządzanie biznesem ułatwiają automatyzacja, analiza danych i narzędzia cyfrowe. Firmy tworzą więc narzędzia, by ułatwiać właścicielom firm ich prowadzenie i pomagać im działać szybciej, skuteczniej oraz bardziej świadomie.

Z artykułu dowiesz się: 

  • Jak technologia pomaga małym firmom wejść w e-commerce i rozwijać sprzedaż online?
  • W jaki sposób Glovo wspiera przedsiębiorców, od promocji po edukację?

Dla wszystkich, którzy rozpoczynają biznes, technologia staje się nieocenionym wsparciem. Począwszy od możliwości promowania swoich usług, po wykorzystywanie systemów do zarządzania projektami, optymalizacji procesów i wykorzystywania zasobów. Istnieje też szereg rozwiązań, które ułatwiają małym i średnim przedsiębiorstwom realizowanie swoich usług czy sprzedaży. To m.in. platformy e-commerce, szybkie płatności czy systemy do obsługi zamówień. Dzięki nim lokalne biznesy mogą działać w sieci bez wielkich inwestycji. Pandemia tylko przyspieszyła ten zwrot – wielu przedsiębiorców, którzy wcześniej sprzedawali wyłącznie stacjonarnie, musiało przenieść się do internetu, żeby przetrwać.

Zamówienia online to codzienność

Statystyki potwierdzają, że obecność firmy w internecie to dziś konieczność. Zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych czy innych firm, które sprzedają produkty. Z badania Inquiry „Zakupy internetowe Polaków 2025” wynika, że 20 proc. ankietowanych robi zakupy online raz w tygodniu, a 33 proc. nawet 2-3 razy w tygodniu. Podobnie jest z zamawianiem jedzenia do domu. Coraz częściej wolimy zjeść we własnych czterech kątach niż wyjść do restauracji. W Polsce 25 proc. respondentów deklaruje zamawianie jedzenia z dostawą raz w tygodniu lub częściej, jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Te zmiany sprawiły, że biznesy muszą się digitalizować, by pozostać konkurencyjne na rynku. Wejście na rynek ułatwiają programy wsparcia dla lokalnych przedsiębiorców. Proponuje je m.in. Glovo – platforma do zamawiania dostaw, działająca na zasadzie aplikacji mobilnej. 

Innowacje technologiczne coraz częściej wspierają lokalne gospodarki. Nie tylko ułatwiają sprzedaż, ale też budują silniejsze więzi między mieszkańcami a lokalnymi biznesami. Coraz popularniejsze stają się cyfrowe platformy, które łączą użytkowników z pobliskimi sklepami, restauracjami czy dostawcami usług. Dzięki nim można szybko zamówić jedzenie, zakupy czy inne produkty od firm z okolicy – bez potrzeby korzystania z dużych, zewnętrznych sieci. Lokalne dostawy stają się coraz lepiej zorganizowane, bo nowe technologie pozwalają optymalizować trasy, łączyć zamówienia i ograniczać koszty. Dla przedsiębiorców to szansa na zwiększenie zasięgu i efektywności. Wszystkie usługi są dostępne nie tylko w zasięgu spaceru, ale i dzięki zamówieniu w aplikacji, takiej jak np. Glovo. Poprzez aplikację można zamówić nie tylko posiłek z okolicznej restauracji, ale też np. konkretne produkty z okolicznego sklepu. 

Technologia pomaga, i to nie tylko w sprzedaży

Firmy takie jak Glovo mają coraz większy wpływ na rozwój lokalnych społeczności i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Działają nie tylko jako pośrednik w dostawie, ale też jako wsparcie operacyjne i marketingowe. Dzięki wykorzystaniu danych i technologii pomagają lokalnym przedsiębiorcom optymalizować koszty, nie obniżając przy tym jakości obsługi czy komfortu klientów. Oferują też narzędzia do promocji. Pomagają zwiększyć widoczność małych firm w aplikacji, służą wsparciem w działaniach reklamowych. Z kolei podczas kryzysów, jak np. powódź w 2024 r. uruchamiają specjalne programy pomocowe. 

Małgorzata Żurowska

Małgorzata Żurowska

Impact & Sustainability Lead w Glovo

Glovo cyklicznie organizuje także spotkania i warsztaty dla właścicieli lokali gastronomicznych w ramach Glovo Academy – np. w temacie budowania marki osobistej i wizerunku w mediach społecznościowych. Wszystkie te działania przekładają się na konkretne wsparcie lokalnych ekosystemów małych i średnich przedsiębiorstw. Dodatkowo Glovo oferuje także kurierom dostarczającym poprzez aplikację dostęp do platformy edukacyjnej, na której jest dostęp do kursów online m.in. z zakresu programowania, obsługi Excela, a także kursy językowe.

Pierwsze doświadczenie impulsem do dalszych działań

Potwierdzają to dane z raportu Yellow Effect Report opublikowanego przez Glovo. W raporcie jasno wskazano, że współpraca firm z platformą przekłada się na wzrost ich przychodów, a globalnie na rozwój lokalnej gospodarki. Ponad 90 proc. aktywnych partnerów Glovo to małe i średnie przedsiębiorstwa, a dla wielu z nich sprzedaż poprzez aplikację to pierwsze doświadczenie w e-commerce. Z kolei dane z raportu SME & Partner Impact Survey, badającego wpływ Glovo na małe i średnie firmy wynika, że aż 79 proc. partnerów firmy w Polsce uznaje współpracę z platformą za wyjątkowo ważną dla swojego sukcesu. Dzięki wsparciu technologicznemu firmy te zwiększyły średniomiesięczną sprzedaż o 26 proc. To dla nich impuls do dalszych inwestycji.

Gdy technologia wspiera lokalny biznes, zyskuje cała społeczność – mieszkańcy, dostawcy, pracownicy. Dla lokalnych firm korzystanie z jej dobrodziejstw to szansa, by być bliżej klientów, działać sprawniej, zyskać nowe możliwości (często bez gigantycznych budżetów). Czasem największą przewagą może być gotowość do działania. Nawet jeśli zaczyna się od jednego kliknięcia.

Czytaj także:

    Firmowy adres e-mail
    Numer telefonu
    Temat wiadomości
    Klikając przycisk “Wyślij zapytanie” zgadzasz się przekazanie przez nas informacji handlowych do Partnera, który będzie przetwarzał Twoje dane w celach marketingowych. Informacje o Partnerze znajdują się w tekście wyżej. Szczegóły dot. przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.

    Dziękujemy za wypełnienie formularza

    Odezwiemy się do Państwa w ciągu 1-2 dni roboczych na adres e-mail: [email].