Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Wydarzenia
Case Studies
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Aktualności
Akademia ESG
Aktualności
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Moda i beauty
Biodegradowalność opakowań kosmetycznych. Kiedy to rozwiązanie ma sens?
Biodegradowalne opakowania w branży beauty mogą być odpowiedzią na problem plastikowych odpadów – pod warunkiem, że producenci rozumieją specyfikę kosmetyków i nie traktują kompostowalności jako uniwersalnego remedium. Tam, gdzie biodegradowalne materiały mają sens – saszetki refillowe, opakowania na mydła, elementy jednorazowe – są wartościowym uzupełnieniem strategii opakowaniowej.
Handel
Castorama uruchamia wynajem żywych choinek. To krok ku świętom bez odpadów
Od 12 grudnia Castorama wprowadza w całej Polsce wynajem żywych choinek w donicach. To pierwsza sieć handlowa, która oferuje takie rozwiązanie na skalę ogólnopolską. Drzewka po świętach wracają do plantatorów i są ponownie sadzone w gruncie.
Moda i beauty
Kiedy eko staje się drugorzędne. Jaki przekaz do młodych rodziców kierują producenci kosmetyków?
Klient, który powraca, to dla firmy znak, że jej działania i produkty cieszą się uznaniem. Istnieją jednak branże, w których klient przychodzi tylko na kilka miesięcy. Tak jest m.in. w przypadku firm produkujących produkty dla kobiet w ciąży oraz niemowląt. W tym wyjątkowym czasie konsumenci zwracają uwagę na wiele czynników. I ekologiczne aspekty często schodzą na drugi plan.
Raport
Głos branży ESG. Raport ujawnia, co kształtuje rolę menedżerów_ek ESG w 2025 roku
Na poznańskim kongresie GREENPACT zaprezentowany został najnowszy raport „Menedżerowie_ki ESG 2025”, przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z CSRinfo. Kreśli on aktualny obraz zawodu odpowiedzialnego za wdrażanie ESG i DEI w firmach. Dopełnieniem raportu jest analiza medialna Instytutu Monitorowania Mediów, która wskazuje, jak ta rola jest przedstawiana i odbierana w publicznym przekazie.
Raport
Znamy zwycięzców 19. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”
Podczas GREENPACT w Poznaniu ogłoszone zostały wyniki 19. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”. Forum Odpowiedzialnego Biznesu wyróżniło najlepsze publikacje w sześciu kategoriach, wyłonione spośród 77 zgłoszeń.
Raport
Jak motywować partnerów biznesowych do zbierania danych ESG?
Motywowanie partnerów biznesowych do systematycznego przekazywania danych ESG to jedno z najtrudniejszych zadań menedżerów ESG. Średni odzew na ankiety ESG wśród dostawców wynosi zaledwie 25%, podczas gdy regulacje wymagają kompletnych informacji od całego łańcucha wartości. Firmy, które potrafią skutecznie angażować dostawców ESG, osiągają nawet 70-80% współpracy w tym obszarze, podczas gdy te stosujące pojedyncze działania ledwie przekraczają 40%.
Moda i beauty
Zmiany na rynku kosmetyków ekologicznych. Jakie trendy przeważają?
Skład bez parabenów, certyfikat cruelty-free, opakowanie z recyklingu – jeszcze niedawno kosmetyki z takimi wyróżnikami były ofertą dla wąskiego grona odbiorców. Dziś to najszybciej rosnący segment branży beauty. Jak kształtuje się rynek? A raczej – jak zmienia się pod wpływem konsumentów, którzy patrzą na produkty do pielęgnacji inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu?
Handel
IKEA daje drugie życie swoim produktom na specjalnej platformie
Ikea wprowadza w Polsce nową platformę second-hand, dzięki której klienci mogą kupować i sprzedawać używane meble tej marki. To kolejny krok firmy w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym. Z rozwiązania, dostępnego od 21 października, mogą korzystać członkowie programu IKEA Family. Polska znalazła się w gronie pierwszych krajów, gdzie testowana jest ta usługa.
Raport
Monitoring danych w łańcuchu wartości
Monitoring łańcucha wartości stał się jednym z największych wyzwań operacyjnych dla zespołów ESG z dużych organizacji. Według badań, przeciętnie 90% całkowitego wpływu środowiskowego i społecznego firmy generuje jej łańcuch dostaw, co oznacza, że bez skutecznego monitoringu dostawców raportowanie ESG pozostaje niepełne i obarczone wysokim ryzykiem reputacyjnym.
Moda i beauty
Deichmann z karą za greenwashing
Niemiecki sąd w Bochum skazał firmę Deichmann za greenwashing. Sprawę wytoczyła organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH), znana z konsekwentnego ścigania firm propagujących wprowadzające w błąd komunikaty ekologiczne.
Handel
Polski system kaucyjny nabiera kształtów. Operatorzy podpisali pierwsze porozumienie
Po miesiącach negocjacji siedmiu operatorów polskiego systemu kaucyjnego doszło wreszcie do porozumienia. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, podpisano tzw. umowę międzyoperatorską. Umożliwi ona wymianę danych i współpracę w ramach ogólnopolskiego systemu.
Raport
Zrównoważony rozwój coraz mocniej wpisuje się w strategie firm [RAPORT]
II edycja raportu „Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój?” przygotowana przez LeasingTeam Group i TalentPoint pokazuje, że działania z obszaru ESG coraz częściej traktowane są już jako narzędzie biznesowe. Aż 8 na 10 badanych podkreśla, że dzięki nim poprawiają się relacje z klientami, dostawcami i partnerami.
Raport
Monitorowanie łańcucha wartości staje się sercem strategii ESG
Monitorowanie łańcucha wartości przeszło metamorfozę z „dobrej praktyki" w absolutną konieczność biznesową. Powód jest prosty: nawet 70-90% całkowitego śladu środowiskowego firmy oraz większość ryzyk społecznych powstaje właśnie w łańcuchu wartości, a nie w bezpośrednich operacjach przedsiębiorstwa.
Moda i beauty
Branża bio zachęca do unifikacji produktów
Choć półki sklepów z kosmetykami wciąż uginają się od wyspecjalizowanych produktów, w branży kosmetycznej pojawiają się głosy zachęcające do unifikacji i tworzenia wielofunkcyjnych rozwiązań. Ale jak przekonać konsumentów, że jeden produkt może skutecznie zastąpić kilka, nie tracąc przy tym na jakości ani bezpieczeństwie? W tle tej dyskusji pojawiają się nie tylko argumenty o wygodzie i oszczędności, ale także trosce o środowisko.
Handel
Transparentny lobbing a etyka w biznesie. Jak prowadzić dialog z interesariuszami?
Transparentny lobbing przestaje być opcją, a staje się koniecznością dla firm działających w ramach zrównoważonego rozwoju. Polska regulacja lobbingu wciąż pozostaje daleka od europejskich standardów, podczas gdy oczekiwania wobec etyki w biznesie i otwartego dialogu z interesariuszami rosną z każdym rokiem.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej