Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Wydarzenia
Case Studies
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Aktualności
Akademia ESG
Aktualności
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Moda i beauty
Biodegradowalność opakowań kosmetycznych. Kiedy to rozwiązanie ma sens?
Biodegradowalne opakowania w branży beauty mogą być odpowiedzią na problem plastikowych odpadów – pod warunkiem, że producenci rozumieją specyfikę kosmetyków i nie traktują kompostowalności jako uniwersalnego remedium. Tam, gdzie biodegradowalne materiały mają sens – saszetki refillowe, opakowania na mydła, elementy jednorazowe – są wartościowym uzupełnieniem strategii opakowaniowej.
Moda i beauty
Kiedy eko staje się drugorzędne. Jaki przekaz do młodych rodziców kierują producenci kosmetyków?
Klient, który powraca, to dla firmy znak, że jej działania i produkty cieszą się uznaniem. Istnieją jednak branże, w których klient przychodzi tylko na kilka miesięcy. Tak jest m.in. w przypadku firm produkujących produkty dla kobiet w ciąży oraz niemowląt. W tym wyjątkowym czasie konsumenci zwracają uwagę na wiele czynników. I ekologiczne aspekty często schodzą na drugi plan.
Raport
Głos branży ESG. Raport ujawnia, co kształtuje rolę menedżerów_ek ESG w 2025 roku
Na poznańskim kongresie GREENPACT zaprezentowany został najnowszy raport „Menedżerowie_ki ESG 2025”, przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z CSRinfo. Kreśli on aktualny obraz zawodu odpowiedzialnego za wdrażanie ESG i DEI w firmach. Dopełnieniem raportu jest analiza medialna Instytutu Monitorowania Mediów, która wskazuje, jak ta rola jest przedstawiana i odbierana w publicznym przekazie.
Raport
Znamy zwycięzców 19. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”
Podczas GREENPACT w Poznaniu ogłoszone zostały wyniki 19. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”. Forum Odpowiedzialnego Biznesu wyróżniło najlepsze publikacje w sześciu kategoriach, wyłonione spośród 77 zgłoszeń.
Raport
Jak motywować partnerów biznesowych do zbierania danych ESG?
Motywowanie partnerów biznesowych do systematycznego przekazywania danych ESG to jedno z najtrudniejszych zadań menedżerów ESG. Średni odzew na ankiety ESG wśród dostawców wynosi zaledwie 25%, podczas gdy regulacje wymagają kompletnych informacji od całego łańcucha wartości. Firmy, które potrafią skutecznie angażować dostawców ESG, osiągają nawet 70-80% współpracy w tym obszarze, podczas gdy te stosujące pojedyncze działania ledwie przekraczają 40%.
Moda i beauty
Zmiany na rynku kosmetyków ekologicznych. Jakie trendy przeważają?
Skład bez parabenów, certyfikat cruelty-free, opakowanie z recyklingu – jeszcze niedawno kosmetyki z takimi wyróżnikami były ofertą dla wąskiego grona odbiorców. Dziś to najszybciej rosnący segment branży beauty. Jak kształtuje się rynek? A raczej – jak zmienia się pod wpływem konsumentów, którzy patrzą na produkty do pielęgnacji inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu?
Raport
Monitoring danych w łańcuchu wartości
Monitoring łańcucha wartości stał się jednym z największych wyzwań operacyjnych dla zespołów ESG z dużych organizacji. Według badań, przeciętnie 90% całkowitego wpływu środowiskowego i społecznego firmy generuje jej łańcuch dostaw, co oznacza, że bez skutecznego monitoringu dostawców raportowanie ESG pozostaje niepełne i obarczone wysokim ryzykiem reputacyjnym.
Moda i beauty
Deichmann z karą za greenwashing
Niemiecki sąd w Bochum skazał firmę Deichmann za greenwashing. Sprawę wytoczyła organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH), znana z konsekwentnego ścigania firm propagujących wprowadzające w błąd komunikaty ekologiczne.
Raport
Zrównoważony rozwój coraz mocniej wpisuje się w strategie firm [RAPORT]
II edycja raportu „Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój?” przygotowana przez LeasingTeam Group i TalentPoint pokazuje, że działania z obszaru ESG coraz częściej traktowane są już jako narzędzie biznesowe. Aż 8 na 10 badanych podkreśla, że dzięki nim poprawiają się relacje z klientami, dostawcami i partnerami.
Raport
Monitorowanie łańcucha wartości staje się sercem strategii ESG
Monitorowanie łańcucha wartości przeszło metamorfozę z „dobrej praktyki" w absolutną konieczność biznesową. Powód jest prosty: nawet 70-90% całkowitego śladu środowiskowego firmy oraz większość ryzyk społecznych powstaje właśnie w łańcuchu wartości, a nie w bezpośrednich operacjach przedsiębiorstwa.
Moda i beauty
Branża bio zachęca do unifikacji produktów
Choć półki sklepów z kosmetykami wciąż uginają się od wyspecjalizowanych produktów, w branży kosmetycznej pojawiają się głosy zachęcające do unifikacji i tworzenia wielofunkcyjnych rozwiązań. Ale jak przekonać konsumentów, że jeden produkt może skutecznie zastąpić kilka, nie tracąc przy tym na jakości ani bezpieczeństwie? W tle tej dyskusji pojawiają się nie tylko argumenty o wygodzie i oszczędności, ale także trosce o środowisko.
HoReCa
Młode pokolenie oczekuje od hoteli zrównoważonych działań
Z badań zleconych przez Leonardo Hotels wynika, że aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia jest gotowa zapłacić wyższą cenę za pobyt w obiekcie, który działa w duchu zrównoważonego rozwoju. Co piąty ankietowany z pokolenia Z deklaruje natomiast, że przy wyborze noclegu zawsze kieruje się rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. To sygnał dla branży hotelarskiej, że konieczne staje się dostosowywanie oferty do nowych priorytetów podróżujących.
Budownictwo i nieruchomości
,
Raport
Agnieszka Gużda i Anna Filipowicz, Atlas Ward: Raportowanie to nie suche liczby.
Mimo braku obowiązku raportowania, firma Atlas Ward już dwa razy zdecydowała się na przygotowanie raportu ESG. Jak mówią ekspertki odpowiedzialne za jego sporządzenie, Agnieszka Gużda i Anna Filipowicz, raportowanie okazało się czymś więcej niż zebraniem danych, a szczególnie ważne w tym procesie były umiejętności miękkie.
HoReCa
Śniadanie hotelowe w nowej odsłonie. Po to, by nie marnować jedzenia
Dawniej hotelowe bufety śniadaniowe uchodziły za symbol wygody i prestiżu. Dziś patrzy się na nie z innej perspektywy – jako na źródło marnotrawstwa żywności, zachęty do nadmiernego jedzenia i obciążenia dla środowiska. Z tego powodu coraz więcej hoteli rezygnuje z takiej formy serwowania posiłków.
Raport
Certyfikacja Akademii ESG w Synesgy
Certyfikacja ESG Akademii ESG na Platformie Synesgy zakończyła się sukcesem i osiągnięciem Score C z wynikiem rankingu 75/100. Ten rezultat plasuje firmę w gronie organizacji, które w wysokim stopniu spełniają wymagania ESG zgodnie ze standardem VSME.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej