Krzyżyk zamykający popup

11 grudnia w warszawskim Hotelu Bellotto odbyła się uroczysta Gala Innowatorów Biznesu 2025, podczas której wręczono nagrody laureatom konkursu Innowator ESG 2025. Konkurs, organizowany przez Polskie Stowarzyszenie ESG, wyłonił najciekawsze projekty i rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju w polskim biznesie.

Jak podkreślają organizatorzy, zgłoszone projekty potwierdziły, że zrównoważony rozwój w Polsce ma coraz bardziej strategiczny charakter. Przedsiębiorstwa inwestują w technologie przyszłości, transformację energetyczną, działania prospołeczne oraz odpowiedzialne zarządzanie.

Kategoria Biznes Przyszłości

W kategorii Zielona innowacja nagrodę otrzymała firma KAJ Sp. z o.o. za projekt „Light Family” – innowacyjną transformację produkowanych opakowań do wersji o obniżonej masie.

Nagrody w kategorii Transformacja energetyczna zdobyły:

Za Odpowiedzialnego partnera wyróżniono Dawtona Sp. z o.o. za projekt „Cyrkulacja dla klimatu – redukcja zużycia wody i energii”.

W kategorii Re:generacja nagroda trafiła do EMKA S.A. za projekt „Olejomaty – piąty wymiar recyklingu”.

Kategoria Pracodawca Przyszłości

W kategorii Dobrostan i wellbeing nagrodę przyznano firmie Colliers za Newffice jako Human HUB z precertyfikatem WELL, z uwzględnieniem wytycznych Fundacji Integracja w standardzie certyfikacji Obiekt bez barier.

Za Równość, różnorodność (DEI) wyróżniono UNIMOT S.A. za Klub Kobiet „Kobieta z Energią”.

Nagrody w kategorii Program zdrowotny otrzymały:

W kategorii Edukacja i integracja społeczna nagrodę zdobyła firma Budimex S.A. za Road Show.

Kategoria Ład Korporacyjny

W kategorii Compliance nagroda trafiła do Coca-Cola HBC Polska za Audit 4.0 – Cyfrową transformację w działaniu.

Za Komunikację korporacyjną wyróżniono ERGO Hestia za kampanię wewnętrzną promującą program dla osób z niepełnosprawnościami „Równomocni”.

Nagrody w kategorii Wdrożenie strategii ESG otrzymały:

Kategoria Odpowiedzialna Komunikacja i Marketing

W kategorii Strategia zrównoważonego rozwoju zintegrowana z komunikacją marki nagrodę zdobył Credit Agricole Bank Polska S.A. za polCA – inteligentną asystentkę ds. komunikacji z klientami i pracownikami prostą polszczyzną.

Za Zrównoważony rozwój w komunikacji marketingowej wyróżniono Jeronimo Martins Polska S.A. (sieć Biedronka) za „Projekt B – bo przyszłość ma przyszłość”.

Nagrody w kategorii Angażowanie społeczności i klientów w działania ESG otrzymały:

  • Bank Pocztowy S.A. za program edukacyjno-społeczny „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”
  • Vantage Development S.A. za program edukacyjno-środowiskowy „Dbaj o wodę i ciepło – mieszkaj odpowiedzialnie”.

W kategorii Kampania CSR nagrodę zdobył Nest Bank S.A. za projekt „Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia”.

Kategoria Start-up

Nagrodę w kategorii Start-up otrzymała firma SOLWENA za System Zarządzania Efektywnością Energetyczną Percee.

Nagrody specjalne i wyróżnienia

Tytuł Wizjonera ESG 2025 otrzymały:

  • Polskie Linie Lotnicze LOT – w uznaniu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i odpowiedzialności społecznej
  • Kronospan PolskaSilva Polski Recycling – za dwudziestoletnią konsekwencję i odwagę w realizacji strategii opartej na gospodarce o obiegu zamkniętym
  • Respect Energy – za stworzenie projektu społeczno-edukacyjnego „Czysta Moc Energii” – inicjatywy, która udowadnia, że prawdziwa transformacja energetyczna zaczyna się od wiedzy, świadomości i aktywności społecznej.

Nagrodę Prezesa PAIH otrzymała firma Allegro.

Wyróżnienia w poszczególnych kategoriach

W konkursie przyznano także szereg wyróżnień:

Biznes Przyszłości:

Pracodawca Przyszłości:

Ład Korporacyjny:

Odpowiedzialna Komunikacja i Marketing:

Zespół_Akademia ESG_Marta Maj
Od ponad 10 lat zajmuję się wszystkim, co związane z contentem. Moje doświadczenie w pracy dziennikarskiej i wrodzona ciekawość tworzą zgrany duet, który pozwala mi tworzyć artykuły, które przeczyta i laik, i ekspert. Dodatkowo zajmuję się korektą tekstów – przecinki, strzeżcie się! E-mail: m.maj@akademiaesg.pl
Napisz do nas