W okresie poprzedzającym Wielkanoc klienci Bolt Market uratowali ponad 140 kilogramów jedzenia, wybierając produkty z kategorii „Uratuj nas!”. To kolejny dowód na to, że konsumenci coraz chętniej podejmują działania na rzecz ograniczenia marnowania żywności, również w najbardziej intensywnych okresach zakupowych.
Bolt Market także podczas Świąt umożliwiał klientom szybkie zakupy na ostatnią chwilę. W tym czasie klienci nie tylko uzupełniali brakujące produkty, ale coraz częściej decydowali się na bardziej świadome wybory, sięgając po artykuły z kategorii „Uratuj nas!”.
Uratowali ponad 140 kg jedzenia
W tej specjalnej sekcji dostępnej w Bolt Market, oferowane są produkty zbliżające się do końca daty przydatności do spożycia lub oznaczone jako „najlepiej spożyć przed”. Można je kupić nawet z 50 proc. zniżką. W minione święta klienci Bolt Market uratowali ponad 140 kg jedzenia. Największą popularnością wśród ratowanych produktów cieszyły się owoce, warzywa, nabiał i produkty mięsne.
W 2024 roku, w ramach kategorii „Uratuj nas!” klienci Bolt Market w Polsce uratowali ponad 22 tony żywności.
Wiodąca w branży technologia Bolt Market umożliwia optymalizację sklepów marki, dzięki zaawansowanemu zarządzaniu zapasami i logistyką. Oznacza to dostarczanie dokładnie takiej ilości produktów, jaka jest potrzebna, na podstawie analizy zamówień składanych na platformie. W ten sposób zaspokajane są potrzeby klientów przy jednoczesnym ograniczeniu nadwyżek żywności, które mogłyby trafić do odpadów. Ograniczając marnowanie żywności w lokalnych sklepach Bolt Market, platforma wspiera lokalne społeczności poprzez przeciwdziałanie marnotrawstwu oraz oferowaniu przystępnych cen, zachęcając do bardziej odpowiedzialnych zakupów spożywczych.
Sklepy Bolt Market dostępne są aktualnie dla użytkowników w Warszawie. Zakupy można zamówić w aplikacji Bolt Food.
O Bolt
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną. Bolt ma ponad 200 milionów klientek i klientów w 50 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, carsharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawy jedzenia i artykułów spożywczych.