Grupa InPost, założona przez Rafała Brzoskę, to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. W 2009 roku InPost wprowadził maszyny Paczkomat®, które zrewolucjonizowały rynek przesyłek w Polsce. Na koniec 2024 roku Grupa dysponowała ponad 82.000 punktami out-of-home, w tym prawie 47.000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 35.000 punktów PUDO w 9 krajach. InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100.000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.
Początki InPost
Historia InPost rozpoczęła się w 1999 roku, kiedy Rafał Brzoska założył Integer.pl – spółkę zajmującą się kolportażem ulotek. Przełomowy rokiem był 2009, kiedy firma wprowadziła na rynek urządzenia Paczkomat®, rewolucjonizując sposób dostarczania przesyłek i zdobywając uznanie zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Dzięki gęstej sieci urządzeń, a także ich bliskości (w Polsce to już ponad 25 tys. i średnio 7 minut pieszo od domu), klienci InPost odbierają swoje paczki w trakcie załatwiania innych spraw – podczas spaceru czy powrotu do domu z pracy. Ponad 95% paczek jest gotowych do odbioru już następnego dnia! Wybierając Paczkomat InPost, klienci zwiększają wydajność dostaw, minimalizując jednocześnie ślad węglowy, a to z kolei przyczynia się do zmniejszenia korków i hałasu, a przede wszystkim – emisji CO2.
Ekspansja międzynarodowa
W lipcu 2021 r. InPost przejął Mondial Relay co stanowiło przełomowy krok w międzynarodowej ekspansji i umożliwiło Grupie rozpoczęcie działalności na rynkach Półwyspu Iberyjskiego, Beneluksu oraz Francji. Wejście spółki na giełdę EURONEXT-Amsterdam w tym samym roku było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu. W 2023 r. InPost nabył 30% udziałów i prawa głosu w Menzies Distribution Group Limited, a rok później Grupa zakupiła pozostałe 70% udziałów, przejmując pełną kontrolę nad operacjami logistycznymi w Wielkiej Brytanii. Obecnie InPost działa na 9 rynkach europejskich: Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania i Wielka Brytania.
Działania w obszarach społeczno-środowiskowych
Grupa InPost od lat podejmuje kluczowe działania w wielu ważnych obszarach społeczno-środowiskowych. Model biznesowy firmy napędza zmiany w logistyce, co doceniają zarówno klienci, jak i partnerzy biznesowi. Wciągu ostatnich lat zidentyfikowaliśmy obszary, w których możemy realnie wpłynąć na rzeczywistość i wykorzystać nasze mocne strony do tworzenia rozwiązań i programów wspierających m.in. walkę ze zmianami klimatu, równość płci, poprawę jakości życia w miastach czy walkę z wykluczeniem cyfrowym.
Strategia ESG
Grupa InPost, aby zapewnić strukturę ramową dla wszystkich działań i określić jasne cele na przyszłość, wdrożyła kompleksową strategię zrównoważonego rozwoju. Strategia ESG Grupy stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej, a jednocześnie wkład w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) wyznaczonych przez ONZ w Agendzie 2030. Strategia opiera się na trzech filarach, dzięki którym będziemy sukcesywnie zwiększać nasz pozytywny wpływ na środowisko, społeczeństwo i gospodarkę. Zobowiązania podjęte w jej ramach odpowiadają na wyzwania i potrzeby kluczowe dla każdej z tych grup interesariuszy.
W 2022 roku podjęliśmy istotne kroki w budowaniu Strategii Dekarbonizacji. Dzięki naszemu modelowi biznesowemu, który przyczynia się do znacznej redukcji emisji w zakresie 3 i ulepszeń dążących do zrównoważonego rozwoju, stajemy się jeszcze chętniej wybieranym partnerem dla rynku e-commerce. Dążymy do spełnienia ambitnego celu, jakim jest osiągnięcie NET-ZERO do 2040 roku.
Wszystkie zobowiązania łączą się ze sobą, co gwarantuje stabilny i zrównoważony wzrost. Kompleksowość strategii sprawia, że jest ona kluczowym narzędziem wzmacniającym integrację Grupy InPost na wszystkich rynkach, na których działa.
Więcej przeczytasz tu: