Z badań zleconych przez Leonardo Hotels wynika, że aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia jest gotowa zapłacić wyższą cenę za pobyt w obiekcie, który działa w duchu zrównoważonego rozwoju. Co piąty ankietowany z pokolenia Z deklaruje natomiast, że przy wyborze noclegu zawsze kieruje się rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. To sygnał dla branży hotelarskiej, że konieczne staje się dostosowywanie oferty do nowych priorytetów podróżujących.
Wyniki badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie Leonardo Hotels, mogą niektórych zaskoczyć. Okazuje się, że co piąta osoba, która nie skończyła 24 lat, chce podróżować w sposób bardziej zrównoważony i jest gotowa zapłacić więcej za pobyt w hotelu, który realizuje działania prośrodowiskowe i prospołeczne. Kolejne 29,9 proc. młodych osób deklaruje, że wspiera zrównoważoną turystykę, pod warunkiem, że cena takich wyborów nie jest znacząco wyższa. Podobne preferencje mają jedynie klienci korporacyjni w sektorze MICE, którzy planując wyjazdy integracyjne czy konferencje, coraz częściej kierują się polityką ESG obiektu, pytają o certyfikaty środowiskowe (jak Green Key czy EMAS) i podejmowane działania prospołeczne.
Goście mają „zielone pojęcie”
Międzynarodowe sieci hoteli od lat konsekwentnie wdrażają rozwiązania mające na celu zminimalizowanie oddziaływania na środowisko. Bodźcem do intensyfikacji działań związanych ze zrównoważonym rozwojem jest nie tylko obowiązek raportowania pozafinansowego ESG, ale również – a może przede wszystkim – rosnąca świadomość klientów. Goście hotelowi coraz częściej potrafią samodzielnie ocenić, które z praktyk funkcjonujących w hotelach są bardziej, a które mniej skuteczne w kontekście dbania o środowisko i dobrostan społeczny. Wiszący na ścianie certyfikat nie jest już dla nich wystarczającym zapewnieniem, że odwiedzany hotel działa bardziej odpowiedzialnie. Owszem, czytają informacje zamieszczone na infoboardach, ale przede wszystkim chcą widzieć realne działania.
Magdalena Młynarczyk dodaje, że chcąc jeszcze lepiej wsłuchać się w głos młodych i odpowiedzieć na ich potrzeby, sieć hoteli zapowiedziała stworzenie wewnętrznego programu LEO Do.
Hotele podążają za głosem młodego pokolenia
– Jako pokolenie Z szybko łapiemy nowe trendy i oczekujemy zmian na każdym kroku – także w podróżach. Kiedy wybieramy hotel, chcemy czuć, że jest nowoczesny, elastyczny i reaguje na to, co dzieje się tu i teraz. Liczy się dla nas digital, wygoda i fajne rozwiązania, które idą w parze z troską o planetę. Program LEO Do ma te pomysły wprowadzać w życie na każdym etapie działalności hotelu. Wierzymy, że przyszłość turystyki to połączenie komfortu, nowych technologii i świadomego dbania o środowisko – mówi przedstawiciel Gen Z Meet Prajapati, Assistant F&B Manager w Leonardo Hotels Polska, który stanął na czele programu LEO Do.
W ramach projektu pracownicy sieci angażują się na wiele sposobów. Od zgłaszania inicjatyw związanych z aktywnościami na rzecz środowiska i społeczeństwa, po udział w wydarzeniach charytatywnych. Leonardo Hotels cały czas rozwija swoje zrównoważone działania i wdraża nowe rozwiązania, które łączą nowoczesność i wygodę z troską o planetę, lokalną społeczność, pracowników oraz gości hotelowych. Różnorodność, wielonarodowość i wielopokoleniowość jest widoczna nie tylko, gdy popatrzymy na zatrudniony personel, ale również na relację marki z otoczeniem.