Krzyżyk zamykający popup

Dzięki platformie Diaphane Software AmRest skutecznie dostosował się do zaostrzonych wymogów regulacyjnych po wejściu na hiszpańską giełdę. Zwiększenie rzetelności i jakości zbieranych danych pozwoliło lepiej przygotować się do obowiązkowych audytów.

Nazwa firmyAmRest
BranżaQSR (bary szybkiej obsługi), CDR (restauracje z obsługą kelnerską)
Liczba pracowników45 tys.
KategoriaEnvironment / Social / Governance
Czy firma sporządza raporty niefinansoweTak

Problem

Główny problem był związany z globalnym zarządzaniem danymi. AmRest, początkowo notowany na polskiej giełdzie, zmierzył się z dodatkowymi wyzwaniami po wejściu na hiszpańską giełdę. Firma musiała dostosować swoje procesy raportowania do odmiennych wymagań regulacyjnych i standardów audytowych, działając jednocześnie w dynamicznej wielopoziomowej strukturze organizacyjnej na wielu rynkach. Dodatkowo, AmRest musiał zadbać o jakość i rzetelność danych przed zbliżającym się obowiązkowym audytem.

Cele

Celem było uporządkowanie danych, zadbanie o ich rzetelność i jakość. Proces raportowania musiał zostać dostosowany do wymagań prawnych obowiązujących w Polsce i w Hiszpanii.

Rozwiązanie

W odpowiedzi na złożoność zarządzania danymi w różnych jurysdykcjach oraz wymogi związane z przeniesieniem notowań giełdowych do Hiszpanii, w krótkim czasie platforma została dostosowana do nowych wskaźników, które zostały wprowadzone w odpowiedzi na różnicę prawne między Polską a Hiszpanią w 2018 r.

Platforma zaoferowała przejrzystość i elastyczność w zarządzaniu rolami uczestników procesu, dzięki czemu odpowiednie osoby miały dostęp do narzędzia z właściwymi uprawnieniami, co pozwoliło na kontrolę wewnętrzną i zminimalizowanie ryzyka błędów. Wprowadzono role takie jak Reporter i Unit Leaders, gdzie liderzy obszarów akceptują dane zgłaszane przez niższe szczeble hierarchii, a ankietę otrzymuje tylko przypisana funkcja.

By sprawniej zarządzać audytami i spełnić lokalne wymogi regulacyjne, Diaphane umożliwiło dostęp do historii i danych źródłowych, co pozwala na szybki przegląd dokumentacji i załączników dodawanych w procesie raportowania. To rozwiązanie znacząco usprawniło proces zbierania danych i poprawiło jakość raportowania ESG w firmie.

Restauracja szybkiej obsługi – źródło: unsplash.com

Korzyści

Platforma Diaphane od wielu lat znacząco usprawnia procesy raportowania w AmRest. Dzięki funkcji pełnego monitoringu, zespół mógł efektywnie śledzić postępy i otrzymywać automatyczne powiadomienia o zbliżających się terminach, co pomogło w utrzymaniu dyscypliny czasowej i zwiększeniu rzetelności w raportach. Dodatkową korzyścią była możliwość zwiększenia częstotliwości gromadzenia danych (kwartalnie), co dodatkowo zwiększyło ich rzetelność i możliwość lepszej weryfikacjiAutomatyczne generowanie raportów dostosowanych do specyficznych wymagań firmy usprawniło dostarczanie danych zgodnych z oczekiwaniami audytorów i regulacji rynkowych.

Platforma umożliwiła również dynamiczne reagowanie na zmiany w strukturze organizacyjnej i zmiany personalne. Dostosowanie się do takich zmian w krótkim czasie jest kluczowe dla utrzymania płynności operacyjnej i skutecznej adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. To rozwiązanie nie tylko poprawiło efektywność operacyjną, ale także zwiększyło zdolność firmy do szybkiego dostosowywania się do nowych wymagań regulacyjnych i rynkowych.

Narzędzia

Platforma Diaphane Software

Komentarz eksperta

Maria Grzybowska-Glińska

Maria Grzybowska-Glińska

Sustainability Manager w AmRest

Potrzebowaliśmy specjalistycznego narzędzia gwarantującego nam kontrolę nad raportowaniem od początku do samego końca cyklu, z pełnym dokumentowaniem działań podejmowanych przez licznych uczestników tego procesu. Ważne były dla nas także takie kwestie jak łatwość i szybkość wdrożenia, prostota obsługi dla użytkowników czy wreszcie bezproblemowa, ale w pełni bezpieczna dostępność platformy w każdym z krajów, w których operujemy. Diaphane spełniało wspomniane wymagania. Dodatkowy atut stanowił fakt, że zespół Diaphane zapewnia ciągłe wsparcie w tym dynamicznym procesie – odpowiadają na pojawiające się potrzeby i wyzwania, zapewniając ciągłość przebiegu i minimalizując stres wśród uczestników.

    Firmowy adres e-mail
    Numer telefonu
    Temat wiadomości
    Klikając przycisk “Wyślij zapytanie” zgadzasz się przekazanie przez nas informacji handlowych do Partnera, który będzie przetwarzał Twoje dane w celach marketingowych. Informacje o Partnerze znajdują się w tekście wyżej. Szczegóły dot. przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.

    Dziękujemy za wypełnienie formularza

    Odezwiemy się do Państwa w ciągu 1-2 dni roboczych na adres e-mail: [email].