Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Case Studies
Akademia ESG
Case Studies
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Prawo
,
Przemysł rolno-spożywczy
EUDR wejdzie w życie z opóźnieniem? Rynkowi giganci krytykują tę propozycję
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) weszło w życie 29 czerwca 2023 r. Duże i średnie firmy będą zobowiązane do jego stosowania od 30 grudnia 2025 r., a małe i średnie firmy od 30 czerwca 2026 r. Jak poinformowała agencja Reuters, część największych producentów żywności i wyrobów rolnych – w tym m.in. Nestlé oraz Ferrero – krytykuje propozycję przesunięcia terminu wejścia ustawy antywylesieniowej w życie o kolejny rok.
Moda i beauty
Branża bio zachęca do unifikacji produktów
Choć półki sklepów z kosmetykami wciąż uginają się od wyspecjalizowanych produktów, w branży kosmetycznej pojawiają się głosy zachęcające do unifikacji i tworzenia wielofunkcyjnych rozwiązań. Ale jak przekonać konsumentów, że jeden produkt może skutecznie zastąpić kilka, nie tracąc przy tym na jakości ani bezpieczeństwie? W tle tej dyskusji pojawiają się nie tylko argumenty o wygodzie i oszczędności, ale także trosce o środowisko.
Webinar
Marketing bez greenwashingu – konkretne porady dla PR i marketingu
Greenwashing nigdy nie był tak groźny jak dziś – wystarczy jedno nieprecyzyjne hasło, by narazić firmę na kryzys zaufania, a nawet kary finansowe. Marketing i PR stoją w pierwszej linii frontu: to właśnie Twoje kampanie, opakowania i komunikaty są codziennie weryfikowane przez klientów, inwestorów i regulatorów.
Przemysł rolno-spożywczy
Mniej plastiku i w zgodzie z naturą – branża spożywcza walczy o ekologię
Firmy z branży spożywczej podejmują coraz więcej działań na rzecz ochrony środowiska. Do najczęściej stosowanych praktyk należą: redukcja plastiku w opakowaniach, obniżenie emisji gazów cieplarnianych oraz wdrażanie systemów gospodarki o obiegu zamkniętym. Poznaj najważniejsze praktyki, dzięki którym sektor spożywczy w Polsce staje się coraz bardziej przyjazny środowisku.
Przemysł rolno-spożywczy
Nowoczesne kotły i oczyszczalnie. Krajowa Grupa Spożywcza stawia na ekologię w cukrowniach
Krajowa Grupa Spożywcza poinformowała, że dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie i ekologiczne rozwiązania w cukrowniach udało się ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 53 tys. ton rocznie. Spółka zaznacza, że priorytetem jest dla niej poprawa efektywności energetycznej oraz dalsze zmniejszanie śladu węglowego.
Moda i beauty
Produkty używane notują duży wzrost sprzedaży na polskim rynku
Rynek internetowej sprzedaży produktów z drugiej ręki w ostatnich latach notował średni roczny wzrost o 34 proc. Jak przytacza Rzeczpospolita, prognozy wskazują, że do 2029 r. wydatki na te produkty podwoją się, a wartość całej branży przekroczy 3 miliardy euro.
Webinar
ESG w sektorze bankowym – jak wpływa na dostęp do kapitału i inwestycji?
Świat finansów i zrównoważonego rozwoju są ze sobą coraz mocniej powiązane. Pokażemy, jak polski rynek, w tym Bank Millennium, postrzega zielone finanse. Dowiesz się, jakie perspektywy dają biznesowi i jakich danych oczekują (lub będą oczekiwały) banki.
Moda i beauty
Obowiązkowa segregacja tekstyliów od 2025 roku. Co to oznacza dla mieszkańców i gmin?
Od 1 stycznia 2025 roku w całej Polsce obowiązuje nowe prawo nakładające na mieszkańców obowiązek oddzielnej segregacji odpadów tekstylnych. Przepisy te są efektem implementacji unijnych dyrektyw dotyczących gospodarki o obiegu zamkniętym i stanowią odpowiedź na rosnący problem nadprodukcji oraz marnowania odzieży i tekstyliów domowych. Nowy system już działa, a jego skuteczność zależy zarówno od infrastruktury stworzonej przez gminy, jak i od stopnia zaangażowania samych mieszkańców.
Moda i beauty
,
Przemysł
Dekarbonizacja w szybkim tempie. Skąd taka potrzeba u firm?
Nie wszystkie firmy czekają na 2050 rok, by osiągnąć neutralność klimatyczną. Pojawiają się takie, które przyspieszają działania, bo widzą w tym coś więcej niż obowiązek. Skąd ten pomysł, a może bardziej potrzeba?
Moda i beauty
Bezpieczeństwo klienta jako element odpowiedzialności społecznej firmy (CSR)
Czy wiesz, że za kulisami piękna kryje się coś więcej niż tylko estetyka? Świat biznesu przechodzi prawdziwą rewolucję, a wraz z nią zmienia się podejście do odpowiedzialności firm. Klienci, coraz bardziej świadomi, oczekują od marek i salonów urody nie tylko skuteczności, ale także autentycznego zaangażowania społecznego i środowiskowego. Dlatego warto mówić o społecznej odpowiedzialności firm (CSR).
Przemysł rolno-spożywczy
Rolnictwo samo generuje swoje problemy. Jak wyrwać branżę z błędnego koła?
Branża rolnicza mocno odczuwa skutki kryzysu klimatycznego, a jednocześnie jej działalność pogłębia problemy związane z degradacją środowiska. Około jednej trzeciej światowych emisji gazów cieplarnianych pochodzi właśnie z systemów żywnościowych, wynika ze sprawozdania Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC). Aby wyjść z tego błędnego koła, rolnictwo potrzebuje bardziej zrównoważonych form, uwzględniających wsparcie nowoczesnych technologii.
Przemysł rolno-spożywczy
Firmy z branży spożywczej zyskują dzięki odpowiedzialności społecznej i zarządczej
Firmy spożywcze, które wprowadziły już zasady zrównoważonego rozwoju, trzykrotnie częściej odnotowują wzrost zysków niż te, które ich nie stosowały – wynika z badania „Moment zwrotny w branży spożywczej” przeprowadzonego przez Accenture Polska. Aby w pełni wykorzystać potencjał ESG, przedsiębiorstwa powinny skupić się na poprawie dobrostanu pracowników, odpowiedzialnym zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz transparentności działań.
Webinar
Czy komunikacja ESG jest (jeszcze) potrzebna?
Budowa zaufania do marki, poprawa reputacji, pozytywny wpływ na wartość spółki – to prawdziwy potencjał komunikacji ESG. Dowiedz się, jak zaprojektować działania PR w tym zakresie, nawet jeśli twoja firma nie raportuje zrównoważonego rozwoju.
Moda i beauty
,
Podstawy ESG
Dzięki certyfikatowi B Corp ludzie zmieniają podejście do swojej codziennej pracy. Co czyni go tak wyjątkowym? [Wywiad]
Certyfikacja B Corp to – jak mówią firmy, które przez nią przeszły – sposób na zmienianie świata na lepsze. Idea brzmi szlachetnie, jednak proces uzyskania certyfikatu jest długi i żmudny. Na czym polega? I w czym tkwi jego fenomen? O tym rozmawiam z przedstawicielkami firm Mustela, EcoBean i Danone – przedsiębiorstw, które niedawno przechodziły proces certyfikacji B Corp.
Webinar
B Corpy – biznes, który zmienia świat
Przyszłość biznesu to odpowiedzialność. Czy Twoja firma jest na to gotowa? Zapraszamy na webinar o B Corp, gdzie poznasz historie firm, które udowadniają, że łączenie zysku z wpływem społecznym i środowiskowym to najlepsza strategia.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej