Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Case Studies
Akademia ESG
Case Studies
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Prawo
,
Przemysł rolno-spożywczy
EUDR wejdzie w życie z opóźnieniem? Rynkowi giganci krytykują tę propozycję
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) weszło w życie 29 czerwca 2023 r. Duże i średnie firmy będą zobowiązane do jego stosowania od 30 grudnia 2025 r., a małe i średnie firmy od 30 czerwca 2026 r. Jak poinformowała agencja Reuters, część największych producentów żywności i wyrobów rolnych – w tym m.in. Nestlé oraz Ferrero – krytykuje propozycję przesunięcia terminu wejścia ustawy antywylesieniowej w życie o kolejny rok.
Moda i beauty
Branża bio zachęca do unifikacji produktów
Choć półki sklepów z kosmetykami wciąż uginają się od wyspecjalizowanych produktów, w branży kosmetycznej pojawiają się głosy zachęcające do unifikacji i tworzenia wielofunkcyjnych rozwiązań. Ale jak przekonać konsumentów, że jeden produkt może skutecznie zastąpić kilka, nie tracąc przy tym na jakości ani bezpieczeństwie? W tle tej dyskusji pojawiają się nie tylko argumenty o wygodzie i oszczędności, ale także trosce o środowisko.
Przemysł rolno-spożywczy
Mniej plastiku i w zgodzie z naturą – branża spożywcza walczy o ekologię
Firmy z branży spożywczej podejmują coraz więcej działań na rzecz ochrony środowiska. Do najczęściej stosowanych praktyk należą: redukcja plastiku w opakowaniach, obniżenie emisji gazów cieplarnianych oraz wdrażanie systemów gospodarki o obiegu zamkniętym. Poznaj najważniejsze praktyki, dzięki którym sektor spożywczy w Polsce staje się coraz bardziej przyjazny środowisku.
HoReCa
Młode pokolenie oczekuje od hoteli zrównoważonych działań
Z badań zleconych przez Leonardo Hotels wynika, że aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia jest gotowa zapłacić wyższą cenę za pobyt w obiekcie, który działa w duchu zrównoważonego rozwoju. Co piąty ankietowany z pokolenia Z deklaruje natomiast, że przy wyborze noclegu zawsze kieruje się rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. To sygnał dla branży hotelarskiej, że konieczne staje się dostosowywanie oferty do nowych priorytetów podróżujących.
Przemysł rolno-spożywczy
Nowoczesne kotły i oczyszczalnie. Krajowa Grupa Spożywcza stawia na ekologię w cukrowniach
Krajowa Grupa Spożywcza poinformowała, że dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie i ekologiczne rozwiązania w cukrowniach udało się ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 53 tys. ton rocznie. Spółka zaznacza, że priorytetem jest dla niej poprawa efektywności energetycznej oraz dalsze zmniejszanie śladu węglowego.
HoReCa
Śniadanie hotelowe w nowej odsłonie. Po to, by nie marnować jedzenia
Dawniej hotelowe bufety śniadaniowe uchodziły za symbol wygody i prestiżu. Dziś patrzy się na nie z innej perspektywy – jako na źródło marnotrawstwa żywności, zachęty do nadmiernego jedzenia i obciążenia dla środowiska. Z tego powodu coraz więcej hoteli rezygnuje z takiej formy serwowania posiłków.
Moda i beauty
Produkty używane notują duży wzrost sprzedaży na polskim rynku
Rynek internetowej sprzedaży produktów z drugiej ręki w ostatnich latach notował średni roczny wzrost o 34 proc. Jak przytacza Rzeczpospolita, prognozy wskazują, że do 2029 r. wydatki na te produkty podwoją się, a wartość całej branży przekroczy 3 miliardy euro.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Dzięki wsparciu technologicznemu MŚP zwiększyły sprzedaż online o 26 proc.
Większość małych przedsiębiorców wybiera już sprzedaż online jako główny kanał rozwoju firmy. Tradycyjne modele ustąpiły miejsca nowym, elastycznym rozwiązaniom opartym na technologii. Codzienne zarządzanie biznesem ułatwiają automatyzacja, analiza danych i narzędzia cyfrowe. Firmy tworzą więc narzędzia, by ułatwiać właścicielom firm ich prowadzenie i pomagać im działać szybciej, skuteczniej oraz bardziej świadomie.
Moda i beauty
Obowiązkowa segregacja tekstyliów od 2025 roku. Co to oznacza dla mieszkańców i gmin?
Od 1 stycznia 2025 roku w całej Polsce obowiązuje nowe prawo nakładające na mieszkańców obowiązek oddzielnej segregacji odpadów tekstylnych. Przepisy te są efektem implementacji unijnych dyrektyw dotyczących gospodarki o obiegu zamkniętym i stanowią odpowiedź na rosnący problem nadprodukcji oraz marnowania odzieży i tekstyliów domowych. Nowy system już działa, a jego skuteczność zależy zarówno od infrastruktury stworzonej przez gminy, jak i od stopnia zaangażowania samych mieszkańców.
Moda i beauty
,
Przemysł
Dekarbonizacja w szybkim tempie. Skąd taka potrzeba u firm?
Nie wszystkie firmy czekają na 2050 rok, by osiągnąć neutralność klimatyczną. Pojawiają się takie, które przyspieszają działania, bo widzą w tym coś więcej niż obowiązek. Skąd ten pomysł, a może bardziej potrzeba?
Moda i beauty
Bezpieczeństwo klienta jako element odpowiedzialności społecznej firmy (CSR)
Czy wiesz, że za kulisami piękna kryje się coś więcej niż tylko estetyka? Świat biznesu przechodzi prawdziwą rewolucję, a wraz z nią zmienia się podejście do odpowiedzialności firm. Klienci, coraz bardziej świadomi, oczekują od marek i salonów urody nie tylko skuteczności, ale także autentycznego zaangażowania społecznego i środowiskowego. Dlatego warto mówić o społecznej odpowiedzialności firm (CSR).
Handel
,
HoReCa
Czym są zmieszane odpady opakowaniowe?
Zmieszane odpady opakowaniowe to jeden z najtrudniejszych do przetwarzania strumieni odpadów w gospodarce odpadami. Ich klasyfikacja, przetwarzanie i recykling wymagają zaawansowanych technologii i precyzyjnych procedur. Zmieszane odpady opakowaniowe są oznaczane kodem 15 01 06, a ich specyfika sprawia, że nie spełniają kryteriów selektywnego zbierania.
HoReCa
Certyfikaty i nagrody ekologiczne. Jak efektywnie komunikować je w działaniach marketingowych?
Rośnie zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, a co za tym idzie ogólne komunikaty, takie jak „przyjazne dla środowiska” czy „eko”, straciły na skuteczności. Niezbędne jest zatem, aby firmy w swoich działaniach komunikacyjnych opierały się na transparentności i zweryfikowanych informacjach. Jak to zrobić?
Przemysł rolno-spożywczy
Rolnictwo samo generuje swoje problemy. Jak wyrwać branżę z błędnego koła?
Branża rolnicza mocno odczuwa skutki kryzysu klimatycznego, a jednocześnie jej działalność pogłębia problemy związane z degradacją środowiska. Około jednej trzeciej światowych emisji gazów cieplarnianych pochodzi właśnie z systemów żywnościowych, wynika ze sprawozdania Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC). Aby wyjść z tego błędnego koła, rolnictwo potrzebuje bardziej zrównoważonych form, uwzględniających wsparcie nowoczesnych technologii.
Przemysł rolno-spożywczy
Firmy z branży spożywczej zyskują dzięki odpowiedzialności społecznej i zarządczej
Firmy spożywcze, które wprowadziły już zasady zrównoważonego rozwoju, trzykrotnie częściej odnotowują wzrost zysków niż te, które ich nie stosowały – wynika z badania „Moment zwrotny w branży spożywczej” przeprowadzonego przez Accenture Polska. Aby w pełni wykorzystać potencjał ESG, przedsiębiorstwa powinny skupić się na poprawie dobrostanu pracowników, odpowiedzialnym zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz transparentności działań.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej