Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Case Studies
Akademia ESG
Case Studies
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Handel
Polski system kaucyjny nabiera kształtów. Operatorzy podpisali pierwsze porozumienie
Po miesiącach negocjacji siedmiu operatorów polskiego systemu kaucyjnego doszło wreszcie do porozumienia. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, podpisano tzw. umowę międzyoperatorską. Umożliwi ona wymianę danych i współpracę w ramach ogólnopolskiego systemu.
Lifestyle
,
Marketing
Próba obejścia systemu kaucyjnego? Nietypowe zagranie producenta wody mineralnej
Od 1 października w całym kraju działa już system kaucyjny. Nowe przepisy obejmują butelki plastikowe o pojemności do 3 litrów. Na tym tle pojawił się głośny wyjątek – marka Ustronianka wprowadziła do sprzedaży wodę w butelce 3,001 litra. Ten symboliczny nadmiar sprawia, że produkt nie podlega kaucji.
Marketing
Kompendium wiedzy ESG dla PR i marketingu [PUBLIKACJA]
W poradniku znajdziesz 30 stron praktycznych wskazówek jak komunikować ESG bez greenwashingu. Wszystko w jednym miejscu: aktualne regulacje, checklisty i przykłady komunikacji.
HR
,
Podstawy ESG
Wolność zrzeszania się i prawa pracownicze jako fundament społecznej odpowiedzialności biznesu
Ponad 32 proc. krajów na świecie odnotowuje przypadki aresztowań działaczy związkowych, a w 54 proc. państw pracownicy nie mają dostępu do wymiaru sprawiedliwości w sprawach związanych z prawami pracowniczymi. Te alarmujące dane Międzynarodowej Konfederacji Związków Zawodowych pokazują, jak istotne miejsce w globalnej gospodarce zajmuje wolność zrzeszania się jako fundament godnej pracy.
HR
Work-life balance jako filar strategii ESG. Jak dbać o dobrostan pracowników?
Work-life balance przeobraża się z modnego hasła HR-owego w fundamentalny element strategii ESG współczesnych organizacji. Firmy inwestujące w dobrostan pracowników osiągają nawet 6-krotny zwrot z inwestycji, podczas gdy 95% organizacji mierzących ROI programów wellbeingowych odnotowuje pozytywne wyniki. Rynek pracy oraz podejście do życia zawodowego zmienia się, sprawiając, że równowaga praca-życie nie jest już opcjonalnym benefitem, a standardem, do którego należy dążyć.
Handel
Transparentny lobbing a etyka w biznesie. Jak prowadzić dialog z interesariuszami?
Transparentny lobbing przestaje być opcją, a staje się koniecznością dla firm działających w ramach zrównoważonego rozwoju. Polska regulacja lobbingu wciąż pozostaje daleka od europejskich standardów, podczas gdy oczekiwania wobec etyki w biznesie i otwartego dialogu z interesariuszami rosną z każdym rokiem.
HR
Dobrostan w miejscu pracy – inwestycja, która się opłaca. Przewodnik dla firm.
Dobrostan w pracy przestał być nice-to-have - to strategiczna inwestycja przynoszącą średnio 377% zwrotu. Najnowsze badania międzynarodowe potwierdzają, że firmy systematycznie dbające o zdrowie psychiczne zespołów notują oszczędności sięgające nawet 250 milionów dolarów rocznie, jednocześnie redukując absencję o 30% i zwiększając produktywność o 25%.
HR
,
Prawo
Prawie dwa tysiące firm w pilotażu skrócenia czasu pracy
Firmy i instytucje z różnych branż mogły zgłaszać chęć udziału w pilotażu skróconego tygodnia pracy przy zachowaniu pełnego wynagrodzenia. Nabór wniosków trwał od 14 sierpnia do 15 września 2025 r. Zainteresowanie okazało się bardzo duże – aplikacje przesłało 1994 firm.
Handel
Ministerstwo o naliczaniu kaucji na paragonach: „To będzie osobna kwota na paragonie”
Ministerstwo Klimatu poinformowało w niedzielę, 14 września, że kaucja nie zostanie doliczona do ceny napoju na półce sklepowej ani w automacie. Jej wartość będzie oznaczona specjalnym symbolem i wykazana osobno na paragonie. Resort podkreślił także, że przy zwrocie opakowań nie będzie wymagane okazanie dowodu zakupu.
HR
,
Prawo
Ochrona sygnalistów w firmie – kompleksowy przewodnik po wdrożeniu dyrektywy UE
Ochrona sygnalistów przestała być jedynie opcją dla polskich firm - od września 2024 roku stała się prawnym obowiązkiem dla organizacji zatrudniających co najmniej 50 osób. Implementacja unijnej regulacji przynosi rewolucyjne zmiany w sposobie zarządzania transparentnością i etyką w miejscu pracy, ale też stawia przed przedsiębiorcami poważne wyzwania organizacyjne i finansowe.
Finanse
,
HR
Luka płacowa w Polsce. Przyczyny, skutki i sposoby na jej zniwelowanie w Twojej organizacji
Luka płacowa w Polsce wynosi obecnie 7,8%, co plasuje nas poniżej średniej unijnej wynoszącej 12%. Mimo pozornie optymistycznych danych, różnica między przeciętnymi zarobkami kobiet i mężczyzn sięga 840 złotych miesięcznie. Nadchodząca dyrektywa o jawności płac zmusi organizacje do radykalnej zmiany podejścia do wynagrodzeń.
Handel
Ministerstwo Klimatu i Środowiska przypomina. System kaucyjny już od października
Jak przypomina Ministerstwo Klimatu i Środowiska, od października 2025 br. w Polsce pojawią się pierwsze napoje w opakowaniach ze znakiem kaucji. Ich zwrot będzie możliwy w miejscach, które niekoniecznie muszą być tymi samymi, w których dokonano zakupu. Sieć punktów zwrotu będzie szeroka, co ułatwi oddanie opakowań i odzyskanie kaucji.
HR
,
Podstawy ESG
Zrównoważone miejsce pracy
Czynniki społeczne w kontekście ESG bywają traktowane przez firmy po macoszemu. Jedynie 30 proc. przedsiębiorstw uwzględnia je w swoich strategiach, pokazuje raport PwC. Jest to ważny element zrównoważonego biznesu. Na szczególną uwagę zasługują działania propracownicze, bo przekładają się bezpośrednio na rozwój firmy.
HR
UN Global Compact. Jak Twoja firma może dołączyć do największej inicjatywy na rzecz zrównoważonego biznesu?
UN Global Compact to największa światowa platforma łącząca biznes z Organizacją Narodów Zjednoczonych w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ponad 25 tysięcy firm z 160 krajów już skorzystało z tej wyjątkowej możliwości budowania międzynarodowej pozycji. Dla polskich przedsiębiorstw członkostwo oznacza nie tylko prestiż, ale konkretne korzyści biznesowe i dostęp do globalnej sieci odpowiedzialnych firm.
Marketing
Certyfikaty i nagrody ekologiczne. Jak efektywnie komunikować je w działaniach marketingowych?
Rośnie zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, a co za tym idzie ogólne komunikaty, takie jak „przyjazne dla środowiska” czy „eko”, straciły na skuteczności. Niezbędne jest zatem, aby firmy w swoich działaniach komunikacyjnych opierały się na transparentności i zweryfikowanych informacjach. Jak to zrobić?
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej