Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Baza wiedzy
Akademia ESG
Baza wiedzy
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Prawo
,
Przemysł rolno-spożywczy
EUDR wejdzie w życie z opóźnieniem? Rynkowi giganci krytykują tę propozycję
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) weszło w życie 29 czerwca 2023 r. Duże i średnie firmy będą zobowiązane do jego stosowania od 30 grudnia 2025 r., a małe i średnie firmy od 30 czerwca 2026 r. Jak poinformowała agencja Reuters, część największych producentów żywności i wyrobów rolnych – w tym m.in. Nestlé oraz Ferrero – krytykuje propozycję przesunięcia terminu wejścia ustawy antywylesieniowej w życie o kolejny rok.
Przemysł rolno-spożywczy
Mniej plastiku i w zgodzie z naturą – branża spożywcza walczy o ekologię
Firmy z branży spożywczej podejmują coraz więcej działań na rzecz ochrony środowiska. Do najczęściej stosowanych praktyk należą: redukcja plastiku w opakowaniach, obniżenie emisji gazów cieplarnianych oraz wdrażanie systemów gospodarki o obiegu zamkniętym. Poznaj najważniejsze praktyki, dzięki którym sektor spożywczy w Polsce staje się coraz bardziej przyjazny środowisku.
HoReCa
Młode pokolenie oczekuje od hoteli zrównoważonych działań
Z badań zleconych przez Leonardo Hotels wynika, że aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia jest gotowa zapłacić wyższą cenę za pobyt w obiekcie, który działa w duchu zrównoważonego rozwoju. Co piąty ankietowany z pokolenia Z deklaruje natomiast, że przy wyborze noclegu zawsze kieruje się rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. To sygnał dla branży hotelarskiej, że konieczne staje się dostosowywanie oferty do nowych priorytetów podróżujących.
Przemysł rolno-spożywczy
Nowoczesne kotły i oczyszczalnie. Krajowa Grupa Spożywcza stawia na ekologię w cukrowniach
Krajowa Grupa Spożywcza poinformowała, że dzięki inwestycjom w nowoczesne technologie i ekologiczne rozwiązania w cukrowniach udało się ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 53 tys. ton rocznie. Spółka zaznacza, że priorytetem jest dla niej poprawa efektywności energetycznej oraz dalsze zmniejszanie śladu węglowego.
HoReCa
Śniadanie hotelowe w nowej odsłonie. Po to, by nie marnować jedzenia
Dawniej hotelowe bufety śniadaniowe uchodziły za symbol wygody i prestiżu. Dziś patrzy się na nie z innej perspektywy – jako na źródło marnotrawstwa żywności, zachęty do nadmiernego jedzenia i obciążenia dla środowiska. Z tego powodu coraz więcej hoteli rezygnuje z takiej formy serwowania posiłków.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Dzięki wsparciu technologicznemu MŚP zwiększyły sprzedaż online o 26 proc.
Większość małych przedsiębiorców wybiera już sprzedaż online jako główny kanał rozwoju firmy. Tradycyjne modele ustąpiły miejsca nowym, elastycznym rozwiązaniom opartym na technologii. Codzienne zarządzanie biznesem ułatwiają automatyzacja, analiza danych i narzędzia cyfrowe. Firmy tworzą więc narzędzia, by ułatwiać właścicielom firm ich prowadzenie i pomagać im działać szybciej, skuteczniej oraz bardziej świadomie.
Handel
,
HoReCa
Czym są zmieszane odpady opakowaniowe?
Zmieszane odpady opakowaniowe to jeden z najtrudniejszych do przetwarzania strumieni odpadów w gospodarce odpadami. Ich klasyfikacja, przetwarzanie i recykling wymagają zaawansowanych technologii i precyzyjnych procedur. Zmieszane odpady opakowaniowe są oznaczane kodem 15 01 06, a ich specyfika sprawia, że nie spełniają kryteriów selektywnego zbierania.
HoReCa
Certyfikaty i nagrody ekologiczne. Jak efektywnie komunikować je w działaniach marketingowych?
Rośnie zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, a co za tym idzie ogólne komunikaty, takie jak „przyjazne dla środowiska” czy „eko”, straciły na skuteczności. Niezbędne jest zatem, aby firmy w swoich działaniach komunikacyjnych opierały się na transparentności i zweryfikowanych informacjach. Jak to zrobić?
Przemysł rolno-spożywczy
Rolnictwo samo generuje swoje problemy. Jak wyrwać branżę z błędnego koła?
Branża rolnicza mocno odczuwa skutki kryzysu klimatycznego, a jednocześnie jej działalność pogłębia problemy związane z degradacją środowiska. Około jednej trzeciej światowych emisji gazów cieplarnianych pochodzi właśnie z systemów żywnościowych, wynika ze sprawozdania Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC). Aby wyjść z tego błędnego koła, rolnictwo potrzebuje bardziej zrównoważonych form, uwzględniających wsparcie nowoczesnych technologii.
Przemysł rolno-spożywczy
Firmy z branży spożywczej zyskują dzięki odpowiedzialności społecznej i zarządczej
Firmy spożywcze, które wprowadziły już zasady zrównoważonego rozwoju, trzykrotnie częściej odnotowują wzrost zysków niż te, które ich nie stosowały – wynika z badania „Moment zwrotny w branży spożywczej” przeprowadzonego przez Accenture Polska. Aby w pełni wykorzystać potencjał ESG, przedsiębiorstwa powinny skupić się na poprawie dobrostanu pracowników, odpowiedzialnym zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz transparentności działań.
HoReCa
Menu zrównoważone środowiskowo – jak promować lokalne i sezonowe produkty?
Czy menu lokalne lub sezonowe to menu zrównoważone? Wziąwszy pod uwagę, że nowalijki nie wymagają zazwyczaj energochłonnego transportu na duże odległości, a warzywa uprawiane w naturalnych warunkach nie potrzebują sztucznego nawadniania, ogrzewania czy intensywnej ochrony chemicznej, można wysnuć taki wniosek. Jednak samo stworzenie menu opartego na zrównoważonych składnikach nie wystarczy. Żeby docenili je klienci, trzeba je jeszcze odpowiednio promować.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Małgorzata Żurowska, Glovo: Od Funduszu Impaktowego po elektryki – wielowymiarowe podejście do zrównoważonego rozwoju [Wywiad]
Konsekwentne realizowanie strategii odpowiedzialnego biznesu w branży delivery wiąże się ze stawianiem czoła emisyjności dostaw czy marnowaniu żywności. O tym, jakie są największe wyzwania zrównoważonego rozwoju w sektorze i co może zmienić miejską infrastrukturę na korzyść ekologicznej logistyki rozmawiamy z Małgorzatą Żurowską, Impact & Sustainability Lead w Glovo.
HoReCa
BDO – Na czym polega i kogo dotyczy?
Obowiązek wpisu do BDO – czyli Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami – dotyczy coraz większej liczby przedsiębiorców, nawet tych prowadzących drobną działalność usługową. Zmiany prawne wprowadzone w ostatnich latach znacząco rozszerzyły katalog podmiotów objętych rejestracją. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o firmy produkujące odpady niebezpieczne – rejestrować muszą się także np. właściciele firm usługowych, handlowych czy wprowadzający produkty w opakowaniach.
HoReCa
,
HR
Inkluzywność w miejscu pracy niesie korzyści, ale i ryzyko
Inkluzywność w miejscu pracy to już nie tylko etyczny wybór, ale czynnik wpływający na sukces biznesowy. Firmy, które wdrażają polityki równości szans, osiągają lepsze wyniki finansowe i zyskują przewagę konkurencyjną. Czy jednak wszyscy są na to gotowi?
Przemysł rolno-spożywczy
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta (ROP): nowy system, nowe wyzwania
Ministerstwo Klimatu i Środowiska zamierza wprowadzić rewolucyjne zmiany w systemie gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Propozycja nowego modelu Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta wywołała burzę w sektorze spożywczym, którego przedstawiciele porównują go do socjalistycznej gospodarki nakazowo-rozdzielczej PRL, podczas gdy samorządy i recyklerzy dostrzegają w nim szansę na poprawę obecnej sytuacji.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej