Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Baza wiedzy
Akademia ESG
Baza wiedzy
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
HoReCa
Młode pokolenie oczekuje od hoteli zrównoważonych działań
Z badań zleconych przez Leonardo Hotels wynika, że aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia jest gotowa zapłacić wyższą cenę za pobyt w obiekcie, który działa w duchu zrównoważonego rozwoju. Co piąty ankietowany z pokolenia Z deklaruje natomiast, że przy wyborze noclegu zawsze kieruje się rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. To sygnał dla branży hotelarskiej, że konieczne staje się dostosowywanie oferty do nowych priorytetów podróżujących.
Handel
Transparentny lobbing a etyka w biznesie. Jak prowadzić dialog z interesariuszami?
Transparentny lobbing przestaje być opcją, a staje się koniecznością dla firm działających w ramach zrównoważonego rozwoju. Polska regulacja lobbingu wciąż pozostaje daleka od europejskich standardów, podczas gdy oczekiwania wobec etyki w biznesie i otwartego dialogu z interesariuszami rosną z każdym rokiem.
HoReCa
Śniadanie hotelowe w nowej odsłonie. Po to, by nie marnować jedzenia
Dawniej hotelowe bufety śniadaniowe uchodziły za symbol wygody i prestiżu. Dziś patrzy się na nie z innej perspektywy – jako na źródło marnotrawstwa żywności, zachęty do nadmiernego jedzenia i obciążenia dla środowiska. Z tego powodu coraz więcej hoteli rezygnuje z takiej formy serwowania posiłków.
Handel
Ministerstwo o naliczaniu kaucji na paragonach: „To będzie osobna kwota na paragonie”
Ministerstwo Klimatu poinformowało w niedzielę, 14 września, że kaucja nie zostanie doliczona do ceny napoju na półce sklepowej ani w automacie. Jej wartość będzie oznaczona specjalnym symbolem i wykazana osobno na paragonie. Resort podkreślił także, że przy zwrocie opakowań nie będzie wymagane okazanie dowodu zakupu.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Dzięki wsparciu technologicznemu MŚP zwiększyły sprzedaż online o 26 proc.
Większość małych przedsiębiorców wybiera już sprzedaż online jako główny kanał rozwoju firmy. Tradycyjne modele ustąpiły miejsca nowym, elastycznym rozwiązaniom opartym na technologii. Codzienne zarządzanie biznesem ułatwiają automatyzacja, analiza danych i narzędzia cyfrowe. Firmy tworzą więc narzędzia, by ułatwiać właścicielom firm ich prowadzenie i pomagać im działać szybciej, skuteczniej oraz bardziej świadomie.
Handel
Ministerstwo Klimatu i Środowiska przypomina. System kaucyjny już od października
Jak przypomina Ministerstwo Klimatu i Środowiska, od października 2025 br. w Polsce pojawią się pierwsze napoje w opakowaniach ze znakiem kaucji. Ich zwrot będzie możliwy w miejscach, które niekoniecznie muszą być tymi samymi, w których dokonano zakupu. Sieć punktów zwrotu będzie szeroka, co ułatwi oddanie opakowań i odzyskanie kaucji.
Handel
,
HoReCa
Czym są zmieszane odpady opakowaniowe?
Zmieszane odpady opakowaniowe to jeden z najtrudniejszych do przetwarzania strumieni odpadów w gospodarce odpadami. Ich klasyfikacja, przetwarzanie i recykling wymagają zaawansowanych technologii i precyzyjnych procedur. Zmieszane odpady opakowaniowe są oznaczane kodem 15 01 06, a ich specyfika sprawia, że nie spełniają kryteriów selektywnego zbierania.
Energetyka
,
Finanse
,
Handel
,
Podstawy ESG
Jakie dotacje i dofinansowania są dostępne na fotowoltaikę?
W ostatnich latach sektor fotowoltaiczny w Polsce odnotowuje dynamiczny wzrost, co wynika z kilku czynników. Po pierwsze, rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa przekłada się na większe zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii.
HoReCa
Certyfikaty i nagrody ekologiczne. Jak efektywnie komunikować je w działaniach marketingowych?
Rośnie zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, a co za tym idzie ogólne komunikaty, takie jak „przyjazne dla środowiska” czy „eko”, straciły na skuteczności. Niezbędne jest zatem, aby firmy w swoich działaniach komunikacyjnych opierały się na transparentności i zweryfikowanych informacjach. Jak to zrobić?
Handel
Wyzwania e-commerce: Jak wdrożyć GOZ w opakowaniach?
Czy wiedziałeś, że aż 40% wszystkich tworzyw sztucznych i 50% papieru używanego w Unii Europejskiej służy wyłącznie do pakowania towarów? Opakowania stanowią również 36% odpadów komunalnych, co oznacza, że każdy trzeci worek śmieci zawiera głównie materiały opakowaniowe. Te szokujące liczby pokazują skalę wyzwania, przed którym stoi współczesny biznes i konsumenci.
HoReCa
Menu zrównoważone środowiskowo – jak promować lokalne i sezonowe produkty?
Czy menu lokalne lub sezonowe to menu zrównoważone? Wziąwszy pod uwagę, że nowalijki nie wymagają zazwyczaj energochłonnego transportu na duże odległości, a warzywa uprawiane w naturalnych warunkach nie potrzebują sztucznego nawadniania, ogrzewania czy intensywnej ochrony chemicznej, można wysnuć taki wniosek. Jednak samo stworzenie menu opartego na zrównoważonych składnikach nie wystarczy. Żeby docenili je klienci, trzeba je jeszcze odpowiednio promować.
Handel
Sukces butelkomatów w Lidlu. W miesiąc ponad 9 mln wrzuconych opakowań
W maju klienci Lidla pokazali, że recykling to dla nich coś więcej niż tylko modne hasło – oddali niemal 9 milionów opakowań! To przekłada się na ponad 200 ton materiałów, które zamiast trafić na wysypisko, dostaną drugie życie. Widząc taki odzew, Lidl nie zwalnia tempa. W czerwcu znów można liczyć na podwójny rabat – za każdą plastikową butelkę lub puszkę sklep dorzuca 10 groszy zniżki.
Handel
Polski gigant w globalnej czołówce. Żabka z notą AAA w prestiżowym MSCI ESG Rating
Światowe standardy zrównoważonego rozwoju mają nowego polskiego ambasadora. Grupa Żabka S.A. właśnie zadebiutowała w globalnym systemie MSCI ESG Rating, od razu zgarniając najwyższą możliwą notę AAA i plasując się w gronie 10 proc. najlepszych firm handlu detalicznego na świecie. To wyróżnienie wysyła sygnał o dojrzałości polskiego rynku w obszarze ESG.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Małgorzata Żurowska, Glovo: Od Funduszu Impaktowego po elektryki – wielowymiarowe podejście do zrównoważonego rozwoju [Wywiad]
Konsekwentne realizowanie strategii odpowiedzialnego biznesu w branży delivery wiąże się ze stawianiem czoła emisyjności dostaw czy marnowaniu żywności. O tym, jakie są największe wyzwania zrównoważonego rozwoju w sektorze i co może zmienić miejską infrastrukturę na korzyść ekologicznej logistyki rozmawiamy z Małgorzatą Żurowską, Impact & Sustainability Lead w Glovo.
HoReCa
BDO – Na czym polega i kogo dotyczy?
Obowiązek wpisu do BDO – czyli Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami – dotyczy coraz większej liczby przedsiębiorców, nawet tych prowadzących drobną działalność usługową. Zmiany prawne wprowadzone w ostatnich latach znacząco rozszerzyły katalog podmiotów objętych rejestracją. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o firmy produkujące odpady niebezpieczne – rejestrować muszą się także np. właściciele firm usługowych, handlowych czy wprowadzający produkty w opakowaniach.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej