Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Baza wiedzy
Akademia ESG
Baza wiedzy
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Handel
Polski system kaucyjny nabiera kształtów. Operatorzy podpisali pierwsze porozumienie
Po miesiącach negocjacji siedmiu operatorów polskiego systemu kaucyjnego doszło wreszcie do porozumienia. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, podpisano tzw. umowę międzyoperatorską. Umożliwi ona wymianę danych i współpracę w ramach ogólnopolskiego systemu.
Webinar
Marketing bez greenwashingu – konkretne porady dla PR i marketingu
Greenwashing nigdy nie był tak groźny jak dziś – wystarczy jedno nieprecyzyjne hasło, by narazić firmę na kryzys zaufania, a nawet kary finansowe. Marketing i PR stoją w pierwszej linii frontu: to właśnie Twoje kampanie, opakowania i komunikaty są codziennie weryfikowane przez klientów, inwestorów i regulatorów.
HoReCa
Młode pokolenie oczekuje od hoteli zrównoważonych działań
Z badań zleconych przez Leonardo Hotels wynika, że aż połowa przedstawicieli młodego pokolenia jest gotowa zapłacić wyższą cenę za pobyt w obiekcie, który działa w duchu zrównoważonego rozwoju. Co piąty ankietowany z pokolenia Z deklaruje natomiast, że przy wyborze noclegu zawsze kieruje się rozwiązaniami bardziej przyjaznymi środowisku. To sygnał dla branży hotelarskiej, że konieczne staje się dostosowywanie oferty do nowych priorytetów podróżujących.
Handel
Transparentny lobbing a etyka w biznesie. Jak prowadzić dialog z interesariuszami?
Transparentny lobbing przestaje być opcją, a staje się koniecznością dla firm działających w ramach zrównoważonego rozwoju. Polska regulacja lobbingu wciąż pozostaje daleka od europejskich standardów, podczas gdy oczekiwania wobec etyki w biznesie i otwartego dialogu z interesariuszami rosną z każdym rokiem.
HoReCa
Śniadanie hotelowe w nowej odsłonie. Po to, by nie marnować jedzenia
Dawniej hotelowe bufety śniadaniowe uchodziły za symbol wygody i prestiżu. Dziś patrzy się na nie z innej perspektywy – jako na źródło marnotrawstwa żywności, zachęty do nadmiernego jedzenia i obciążenia dla środowiska. Z tego powodu coraz więcej hoteli rezygnuje z takiej formy serwowania posiłków.
Handel
Ministerstwo o naliczaniu kaucji na paragonach: „To będzie osobna kwota na paragonie”
Ministerstwo Klimatu poinformowało w niedzielę, 14 września, że kaucja nie zostanie doliczona do ceny napoju na półce sklepowej ani w automacie. Jej wartość będzie oznaczona specjalnym symbolem i wykazana osobno na paragonie. Resort podkreślił także, że przy zwrocie opakowań nie będzie wymagane okazanie dowodu zakupu.
HoReCa
,
Transport i Logistyka
Dzięki wsparciu technologicznemu MŚP zwiększyły sprzedaż online o 26 proc.
Większość małych przedsiębiorców wybiera już sprzedaż online jako główny kanał rozwoju firmy. Tradycyjne modele ustąpiły miejsca nowym, elastycznym rozwiązaniom opartym na technologii. Codzienne zarządzanie biznesem ułatwiają automatyzacja, analiza danych i narzędzia cyfrowe. Firmy tworzą więc narzędzia, by ułatwiać właścicielom firm ich prowadzenie i pomagać im działać szybciej, skuteczniej oraz bardziej świadomie.
Webinar
ESG w sektorze bankowym – jak wpływa na dostęp do kapitału i inwestycji?
Świat finansów i zrównoważonego rozwoju są ze sobą coraz mocniej powiązane. Pokażemy, jak polski rynek, w tym Bank Millennium, postrzega zielone finanse. Dowiesz się, jakie perspektywy dają biznesowi i jakich danych oczekują (lub będą oczekiwały) banki.
Handel
Ministerstwo Klimatu i Środowiska przypomina. System kaucyjny już od października
Jak przypomina Ministerstwo Klimatu i Środowiska, od października 2025 br. w Polsce pojawią się pierwsze napoje w opakowaniach ze znakiem kaucji. Ich zwrot będzie możliwy w miejscach, które niekoniecznie muszą być tymi samymi, w których dokonano zakupu. Sieć punktów zwrotu będzie szeroka, co ułatwi oddanie opakowań i odzyskanie kaucji.
Handel
,
HoReCa
Czym są zmieszane odpady opakowaniowe?
Zmieszane odpady opakowaniowe to jeden z najtrudniejszych do przetwarzania strumieni odpadów w gospodarce odpadami. Ich klasyfikacja, przetwarzanie i recykling wymagają zaawansowanych technologii i precyzyjnych procedur. Zmieszane odpady opakowaniowe są oznaczane kodem 15 01 06, a ich specyfika sprawia, że nie spełniają kryteriów selektywnego zbierania.
Energetyka
,
Finanse
,
Handel
,
Podstawy ESG
Jakie dotacje i dofinansowania są dostępne na fotowoltaikę?
W ostatnich latach sektor fotowoltaiczny w Polsce odnotowuje dynamiczny wzrost, co wynika z kilku czynników. Po pierwsze, rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa przekłada się na większe zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii.
HoReCa
Certyfikaty i nagrody ekologiczne. Jak efektywnie komunikować je w działaniach marketingowych?
Rośnie zainteresowanie kwestiami ekologicznymi, a co za tym idzie ogólne komunikaty, takie jak „przyjazne dla środowiska” czy „eko”, straciły na skuteczności. Niezbędne jest zatem, aby firmy w swoich działaniach komunikacyjnych opierały się na transparentności i zweryfikowanych informacjach. Jak to zrobić?
Handel
Wyzwania e-commerce: Jak wdrożyć GOZ w opakowaniach?
Czy wiedziałeś, że aż 40% wszystkich tworzyw sztucznych i 50% papieru używanego w Unii Europejskiej służy wyłącznie do pakowania towarów? Opakowania stanowią również 36% odpadów komunalnych, co oznacza, że każdy trzeci worek śmieci zawiera głównie materiały opakowaniowe. Te szokujące liczby pokazują skalę wyzwania, przed którym stoi współczesny biznes i konsumenci.
HoReCa
Menu zrównoważone środowiskowo – jak promować lokalne i sezonowe produkty?
Czy menu lokalne lub sezonowe to menu zrównoważone? Wziąwszy pod uwagę, że nowalijki nie wymagają zazwyczaj energochłonnego transportu na duże odległości, a warzywa uprawiane w naturalnych warunkach nie potrzebują sztucznego nawadniania, ogrzewania czy intensywnej ochrony chemicznej, można wysnuć taki wniosek. Jednak samo stworzenie menu opartego na zrównoważonych składnikach nie wystarczy. Żeby docenili je klienci, trzeba je jeszcze odpowiednio promować.
Webinar
Czy komunikacja ESG jest (jeszcze) potrzebna?
Budowa zaufania do marki, poprawa reputacji, pozytywny wpływ na wartość spółki – to prawdziwy potencjał komunikacji ESG. Dowiedz się, jak zaprojektować działania PR w tym zakresie, nawet jeśli twoja firma nie raportuje zrównoważonego rozwoju.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej