Zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem strategii marketingowych, dlatego warto wiedzieć, jak odróżnić prawdziwie ekologiczne produkty od tych, które jedynie sprawiają takie wrażenie. Pobierz poradnik, w którym znajdziesz praktyczne wskazówki, jak rozpoznać greenwashing oraz jak prowadzić odpowiedzialną i transparentną komunikację na temat zrównoważonego rozwoju.
Pobierz terazPonad 40 proc. konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za ekologiczne produkty – wynika z badania Blue Media „Postawy ekologiczne Polek i Polaków”. Firmy upatrują w tym szansy na zwiększenie sprzedaży, dlatego niektóre z nich coraz częściej stosują greenwashing. To nieuczciwa praktyka stosowana przez firmy, które próbują kreować swój wizerunek jako ekologiczny, nie podejmując rzeczywistych działań na rzecz ochrony środowiska. Skala problemu jest ogromna – aż 98 proc. produktów reklamowanych jako ekologiczne zawiera co najmniej jeden element wprowadzający w błąd, wynika z raportu „The Sins of Greenwashing” przeprowadzonego przez TerraChoice Environmental Marketing.
Rosnąca świadomość konsumentów oraz presja ze strony organów regulacyjnych sprawiają, że umiejętność rozpoznawania greenwashingu staje się kluczowa zarówno dla konsumentów, jak i dla przedsiębiorstw dbających o swoją reputację. Dlatego przygotowaliśmy kompleksowy poradnik dotyczący greenwashingu „Zielone kłamstwa – czy greenwashing dotyczy Twojej firmy?”, który pomoże Ci poruszać się w gąszczu ekologicznych haseł i deklaracji, rozpoznając te, które są nie są zgodne z prawdą.
W poradniku „Zielone kłamstwa – czy greenwashing dotyczy Twojej firmy?” znajdziesz:
- Szczegółowe wyjaśnienie czym jest greenwashing i jakie formy może przybierać.
- Przykłady najczęstszych praktyk greenwashingowych stosowanych przez firmy.
- Wskazówki jak uczciwie reklamować swoje produkty jako ekologiczne, nie naciągając przy tym prawdy.