Kategorie
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Baza wiedzy
Słownik ESG
Studia podyplomowe
Baza webinarów
Webinary
Case Studies
Wydarzenia
Raporty
Aktualności
Szkolenia
Partnerzy
O nas
Współpraca
Kontakt
Search for:
Search Button
Szukaj
Aktualności
Strona główna
Aktualności
Kategorie:
Budownictwo i nieruchomości
Energetyka
Finanse
Handel
HoReCa
HR
IT i Technologie
Lifestyle
Marketing
Medycyna
Moda i beauty
Podstawy ESG
Prawo
Przemysł
Przemysł rolno-spożywczy
Raport
Transport i Logistyka
Webinar
Typ treści:
Baza wiedzy
Case studies
Aktualności
Czas czytania:
1m
3m
5m
10m
∞
Zastosuj filtry
Wyczyść filtry
Ukryj filtry
Marketing
,
Prawo
Dyrektywa Green Claims wycofana – koniec walki z greenwashingiem w UE?
Dyrektywa Green Claims miała być przełomem w walce z wprowadzającymi w błąd deklaracjami ekologicznymi firm. 20 czerwca 2025 roku, zaledwie dzień przed finalnymi negocjacjami, Komisja Europejska podjęła precedensową decyzję o wycofaniu projektu. To wydarzenie bez precedensu w najnowszej historii unijnego prawodawstwa środowiskowego, które budzi pytania o przyszłość ochrony konsumentów przed greenwashingiem w UE.
Handel
,
HoReCa
Czym są zmieszane odpady opakowaniowe?
Zmieszane odpady opakowaniowe to jeden z najtrudniejszych do przetwarzania strumieni odpadów w gospodarce odpadami. Ich klasyfikacja, przetwarzanie i recykling wymagają zaawansowanych technologii i precyzyjnych procedur. Zmieszane odpady opakowaniowe są oznaczane kodem 15 01 06, a ich specyfika sprawia, że nie spełniają kryteriów selektywnego zbierania.
Energetyka
,
Finanse
,
Handel
,
Podstawy ESG
Jakie dotacje i dofinansowania są dostępne na fotowoltaikę?
W ostatnich latach sektor fotowoltaiczny w Polsce odnotowuje dynamiczny wzrost, co wynika z kilku czynników. Po pierwsze, rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa przekłada się na większe zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii.
Marketing
Greenwashing – fałszywy ekowizerunek firmy
Zainteresowanie ochroną środowiska wśród firm znacząco wzrosło. Niestety, wiele z nich koncentruje się jedynie na tworzeniu fałszywego ekowizerunku, zamiast wdrażać realne działania.
Marketing
Jak (i czy w ogóle) mówić o firmowych działaniach ESG?
W ubiegłym roku opublikowano blisko 94 tys. materiałów dotyczących ESG, a wg prognoz w 2025 r. liczba ta może sięgnąć nawet 150 tys., wynika z raportu „ESG w mediach, czyli czy rzeczywiście kwestie społeczne i korporacyjne pozostają w cieniu środowiska?”. O zrównoważonym rozwoju mówi się więc coraz więcej, przynajmniej w mediach. Czy równie chętnie poruszają ten temat sami przedsiębiorcy?
Handel
Wyzwania e-commerce: Jak wdrożyć GOZ w opakowaniach?
Czy wiedziałeś, że aż 40% wszystkich tworzyw sztucznych i 50% papieru używanego w Unii Europejskiej służy wyłącznie do pakowania towarów? Opakowania stanowią również 36% odpadów komunalnych, co oznacza, że każdy trzeci worek śmieci zawiera głównie materiały opakowaniowe. Te szokujące liczby pokazują skalę wyzwania, przed którym stoi współczesny biznes i konsumenci.
Marketing
Działania marketingowe można prowadzić w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem
Bardzo ważnym elementem działań prowadzonych przez firmy w obszarze ESG jest odpowiednia komunikacja z klientami – a ci oczekują od marek działań zgodnych ze zrównoważonym rozwojem. Potwierdzają to wyniki badań agencji reklamy zewnętrznej AMS. Ponad 60 proc. osób stwierdziło, że starają się kupować produkty od firm, które działają odpowiedzialnie.
Webinar
Czy komunikacja ESG jest (jeszcze) potrzebna?
Budowa zaufania do marki, poprawa reputacji, pozytywny wpływ na wartość spółki – to prawdziwy potencjał komunikacji ESG. Dowiedz się, jak zaprojektować działania PR w tym zakresie, nawet jeśli twoja firma nie raportuje zrównoważonego rozwoju.
Marketing
,
Prawo
Dyrektywa Green Claims wycofana – koniec walki z greenwashingiem w UE?
Zaledwie jeden dzień przed finalnymi negocjacjami Komisja Europejska wycofała projekt dyrektywy Green Claims, która miała być kluczowym narzędziem walki z greenwashingiem. To precedensowa decyzja, która może zmienić przyszłość europejskiej polityki klimatycznej.
Marketing
Marketing bez greenwashingu: Czego unikać w komunikacji firmy?
Czy Twój biznes rzeczywiście jest zielony, czy to tylko strategia marketingowa? Poznaj siedem praktyk, dzięki którym unikniesz greenwashingu w komunikacji.
Handel
Sukces butelkomatów w Lidlu. W miesiąc ponad 9 mln wrzuconych opakowań
W maju klienci Lidla pokazali, że recykling to dla nich coś więcej niż tylko modne hasło – oddali niemal 9 milionów opakowań! To przekłada się na ponad 200 ton materiałów, które zamiast trafić na wysypisko, dostaną drugie życie. Widząc taki odzew, Lidl nie zwalnia tempa. W czerwcu znów można liczyć na podwójny rabat – za każdą plastikową butelkę lub puszkę sklep dorzuca 10 groszy zniżki.
Handel
Polski gigant w globalnej czołówce. Żabka z notą AAA w prestiżowym MSCI ESG Rating
Światowe standardy zrównoważonego rozwoju mają nowego polskiego ambasadora. Grupa Żabka S.A. właśnie zadebiutowała w globalnym systemie MSCI ESG Rating, od razu zgarniając najwyższą możliwą notę AAA i plasując się w gronie 10 proc. najlepszych firm handlu detalicznego na świecie. To wyróżnienie wysyła sygnał o dojrzałości polskiego rynku w obszarze ESG.
Webinar
B Corpy – biznes, który zmienia świat
Przyszłość biznesu to odpowiedzialność. Czy Twoja firma jest na to gotowa? Zapraszamy na webinar o B Corp, gdzie poznasz historie firm, które udowadniają, że łączenie zysku z wpływem społecznym i środowiskowym to najlepsza strategia.
Webinar
Wellbeing pracowników i certyfikacja biur w standardzie WELL
Dowiedz się, jak certyfikacja WELL może wpłynąć na zaangażowanie Twojego zespołu oraz jak wdrożyć ten standard w swojej firmie.
Webinar
Jeśli nie raport ESG, to co? Od gromadzenia danych do raportowania
Dowiedz się, dlaczego warto już teraz rozpocząć monitorowanie łańcuchów dostaw i jak efektywnie przygotować się do procesu raportowania ESG.
1
2
3
>
>>
Partnerzy
Pokaż więcej