Krzyżyk zamykający popup
Webinar: Jak pakiet Fit for 55 zmienia reguły gry na europejskim rynku? Czytaj więcej

Jak efektywnie prowadzić komunikację w duchu ESG? Już 19 września zapraszamy na webinar Akademii ESG, podczas którego nasi eksperci opowiedzą o najlepszych praktykach w tym zakresie i pokażą jak unikać greenwashingu!



Niektóre marki upatrują szansy na zwiększenie swojej popularności reklamując swoje produkty jako ekologiczne. Zamiast jednak koncentrować się na realnych działaniach, stosują greenwashing, czyli wprowadzają konsumentów w błąd tworząc fałszywe wrażenie, że firma dba o ekologię i zrównoważony rozwój. Odpowiedzialny marketing musi iść w parze z rzeczywistymi wartościami firmy oraz cechami jej produktów czy usług.

Zapraszamy na webinar Akademii ESG, podczas którego Przemysław Chimczak-Bratkowski, prezes Akademii ESG, omówi, jak efektywnie unikać greenwashingu w działaniach marketingowych i komunikacyjnych.

Czego się dowiesz?

  • Formy greenwashingu: Na konkretnych przykładach pokażemy, jaką formę może przybierać greenwashing, umożliwiając lepsze rozpoznawanie fałszywych twierdzeń ekologicznych.
  • Podstawy prawne: Omówimy dyrektywę ws. greenwashingu oraz dyrektywę Green Claims, aby zapewnić pełne zrozumienie obowiązujących regulacji.
  • Kary za greenwashing: Omówimy, jakich kar mogą spodziewać się przedsiębiorstwa posądzone o greenwashing, aby zwiększyć świadomość ryzyka związanego z fałszywymi twierdzeniami.
  • Case Studies: Przedstawimy  przykłady najgłośniejszych „eko-ściem” z całego świata, które zakończyły się poważnymi konsekwencjami prawnymi i wizerunkowymi.
  • Dobre praktyki: Pokażemy najlepsze praktyki zielonego marketingu, które mogą być wzorem dla odpowiedzialnej komunikacji ekologicznej.
  • Problematyczne “zielone” hasła: Podsumujemy wszystkie eko- hasła, na które powinien uważać każdy dział marketingu i komunikacji, aby uniknąć powielania wprowadzających w błąd informacji.

Na koniec spotkania przedstawimy Standardy Akademii ESG – zbiór zasad, którymi powinny kierować się organizacje, aby uniknąć posądzenia o greenwashing.


Prowadzący

Zdjęcie Przemysław Chimczak-Bratkowski

Przemysław Chimczak-Bratkowski
Analityk i strateg biznesowy z wieloletnim doświadczeniem jako project manager. Autor wielu analiz i raportów w obszarze ESG, np. Odpowiedzialne Inwestycje, GOZ w Budownictwie, Magazynowe ESG oraz szkolenia ESG na Rynku Nieruchomości. Partner zarządzający w ThinkCo, firmie doradczej specjalizującej się w analizie rynku oraz tworzeniu strategii nowych inwestycji.

Anna Druba-ZIętek_Akademia ESG
Marketingowiec z powołania, zdobywała doświadczenie zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Jej główne obszary zainteresowań to wykorzystanie AI w marketingu oraz Customer Experience. Częściej niż za biurkiem można ją spotkać w terenie, gdzie szuka inspiracji do swoich działań.
NAPISZ DO NAS