Raben Transport jest partnerem logistycznym Leroy Merlin Polska. Wspólne działania obu firm obejmują m.in. wykorzystanie biopaliwa HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil). To szansa na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla nawet o 90 procent.
Raben Transport już od lutego 2024 r. testuje biopaliwo HVO100 w swojej flocie i rozwija infrastrukturę do jego tankowania, by oferować klientom jak najbardziej ekologiczne usługi. Teraz również Leroy Merlin Polska dołącza do grona firm, które korzystając z tego alternatywnego rozwiązania, aktywnie ograniczają ślad węglowy w całym łańcuchu logistycznym. Wykorzystują paliwo produkowane z odpadów tłuszczowych i olejów roślinnych.
Inwestycje w infrastrukturę i technologie. Dla zrównoważonego rozwoju
Raben Transport, w ramach strategii dekarbonizacji, planuje, by do końca 2025 r. 10 proc. ciężarowej floty korzystało z niskoemisyjnych napędów. Ważnym elementem realizacji tej strategii jest uruchamianie własnych stacji tankowania HVO100 – pierwsza z nich rozpoczęła działanie w listopadzie 2024 r., a kolejne są w fazie planowania.
– Nasza współpraca z Leroy Merlin Polska jest przykładem partnerstwa, które przekracza tradycyjne relacje zleceniodawca-operator logistyczny. Razem tworzymy rozwiązania, które mają realny wpływ na środowisko i wyznaczają nowy standard odpowiedzialności w branży – dodaje Górna.
Klimat to wspólna sprawa
Dzięki wdrożeniu paliwa HVO100, Leroy Merlin planuje zrealizować 7 proc. dostaw z jego wykorzystaniem do końca 2025 r., a już w pierwszym kwartale 2026 udział ten ma wzrosnąć do 11,5 proc. Takie działania doskonale wpisują się w cele klimatyczne firmy, a Raben Transport z dumą wspiera te ambitne założenia, dostarczając sprawdzone, bezpieczne i certyfikowane rozwiązania.
Rafał Kowalik dodaje, że współpraca z firmą Raben Transport pozwala na wymianę doświadczeń i przyspieszenie procesu wdrażania ekologicznych paliw w Polsce.
Biopaliwo HVO100 stosowane przez Raben Transport spełnia europejskie normy zrównoważonego rozwoju. To potwierdza jego jakość oraz transparentność pochodzenia przy jednoczesnym zachowaniu korzyści środowiskowych i gospodarki o obiegu zamkniętym.