Krzyżyk zamykający popup

Znaczna część konsumentów zwraca uwagę na to, czy wybierane przez nich marki działają w duchu zrównoważonego rozwoju. Potwierdzają to dane z raportu ,,EKO świadomość w wyborach konsumentów” polskiej agencji reklamy zewnętrznej AMS.

Z artykułu dowiesz się:

  • W jaki sposób można przeciwdziałać dalszym zmianom klimatycznym?
  • Co sądzą polscy konsumenci na temat eko działań podejmowanych przez firmy?

Polacy chętnie kupują produkty firm, dla których los planety nie jest obojętny – pokazują wyniki raportu agencji AMS ,,EKO świadomość w wyborach konsumentów”. Konsumenci oczekują od marek zrównoważonych działań, nie tylko na etapie wytwarzania towaru, ale także podczas promowania go.


Marki, które chcą odnieść sukces, muszą oferować swoim konsumentom coś więcej niż tylko świetnej jakości produkty i usługi. Konsumenci oczekują od nich zaangażowania w działania na rzecz środowiska, dlatego oferowane produkty muszą być nie tylko zdrowe, ale również wytwarzane w sposób przyjazny naturze.

BEATA ORŁOWSKA

marketing analysis manager w AMS

U progu katastrofy

Według 70 proc. Polaków znajdujemy się już na krawędzi katastrofy ekologicznej, wynika z danych AMS. Zmian, które już zaszły, nie da się cofnąć, ale można i trzeba przeciwdziałać kolejnym, podkreślają autorzy raportu. W tym celu można:

  • redukować emisję dwutlenku węgla,
  • magazynować wodę,
  • zmniejszać zanieczyszczenia, 
  • wspierać bioróżnorodność.

Ponad połowa Polaków (56 proc.) deklaruje, że zmieniła swoje zwyczaje konsumenckie ze względu na środowisko i klimat. Jedną z takich zmian jest wybieranie marek, które promują zrównoważony rozwój, i to nie tylko w zakresie produkcji, ale też reklamowania swoich produktów.

Bycie eko się opłaca

Działania na rzecz społeczeństwa i środowiska już teraz wpływają na wybory konsumentów, a znaczenie tej kwestii z czasem będzie coraz większe, potwierdzają wnioski AMS. Agencja wskazuje, że świadomość ekologiczna Polaków rośnie. Ponadto do grona konsumentów o najwyższej sile nabywczej dołączają osoby w wieku 15-20 lat, które wykazują największe zainteresowanie ekologicznymi inicjatywami marek. Badani z tej grupy wiekowej deklarują, że w przyszłości będą w stanie zapłacić więcej za produkt dobrej jakości i wyprodukowany z poszanowaniem środowiska. 

Zdaniem ponad połowy konsumentów przedsiębiorstwa wciąż robią za mało w zakresie rozwiązania problemów klimatycznych. Firmy, które nie sprostają oczekiwaniom konsumentów w tym zakresie, mogą stracić swoje miejsce na rynku – 38 proc. polskich nabywców wskazuje, że zrezygnowało z kupowania produktów marek, których deklarowane eko wartości nie szły w parze z faktycznymi działaniami. Natomiast prawie co czwarta osoba zaczęła częściej korzystać z produktów firm, które zaczęły angażować się w inicjatywy na rzecz środowiska.

Z całością raportu można zapoznać się pod linkiem: EKO świadomość w wyborach konsumentów

Zespół_Akademia ESG_Beata Połetek
Zawodowo od kilku lat związana z marketingiem i copywritingiem. Tworzy głównie teksty informacyjne, popularnonaukowe, w tym artykuły blogowe z zakresu ekologii, dobrostanu psychospołecznego i relacji rozwoju technologicznego z naturą. Prywatnie miłośniczka książek, zwłaszcza literatury faktu. E-mail: b.poletek@akademiaesg.pl
Napisz do nas