Znaczna część konsumentów zwraca uwagę na to, czy wybierane przez nich marki działają w duchu zrównoważonego rozwoju. Potwierdzają to dane z raportu ,,EKO świadomość w wyborach konsumentów” polskiej agencji reklamy zewnętrznej AMS.
Z artykułu dowiesz się:
- W jaki sposób można przeciwdziałać dalszym zmianom klimatycznym?
- Co sądzą polscy konsumenci na temat eko działań podejmowanych przez firmy?
Polacy chętnie kupują produkty firm, dla których los planety nie jest obojętny – pokazują wyniki raportu agencji AMS ,,EKO świadomość w wyborach konsumentów”. Konsumenci oczekują od marek zrównoważonych działań, nie tylko na etapie wytwarzania towaru, ale także podczas promowania go.
U progu katastrofy
Według 70 proc. Polaków znajdujemy się już na krawędzi katastrofy ekologicznej, wynika z danych AMS. Zmian, które już zaszły, nie da się cofnąć, ale można i trzeba przeciwdziałać kolejnym, podkreślają autorzy raportu. W tym celu można:
- redukować emisję dwutlenku węgla,
- magazynować wodę,
- zmniejszać zanieczyszczenia,
- wspierać bioróżnorodność.
Ponad połowa Polaków (56 proc.) deklaruje, że zmieniła swoje zwyczaje konsumenckie ze względu na środowisko i klimat. Jedną z takich zmian jest wybieranie marek, które promują zrównoważony rozwój, i to nie tylko w zakresie produkcji, ale też reklamowania swoich produktów.
Bycie eko się opłaca
Działania na rzecz społeczeństwa i środowiska już teraz wpływają na wybory konsumentów, a znaczenie tej kwestii z czasem będzie coraz większe, potwierdzają wnioski AMS. Agencja wskazuje, że świadomość ekologiczna Polaków rośnie. Ponadto do grona konsumentów o najwyższej sile nabywczej dołączają osoby w wieku 15-20 lat, które wykazują największe zainteresowanie ekologicznymi inicjatywami marek. Badani z tej grupy wiekowej deklarują, że w przyszłości będą w stanie zapłacić więcej za produkt dobrej jakości i wyprodukowany z poszanowaniem środowiska.
Zdaniem ponad połowy konsumentów przedsiębiorstwa wciąż robią za mało w zakresie rozwiązania problemów klimatycznych. Firmy, które nie sprostają oczekiwaniom konsumentów w tym zakresie, mogą stracić swoje miejsce na rynku – 38 proc. polskich nabywców wskazuje, że zrezygnowało z kupowania produktów marek, których deklarowane eko wartości nie szły w parze z faktycznymi działaniami. Natomiast prawie co czwarta osoba zaczęła częściej korzystać z produktów firm, które zaczęły angażować się w inicjatywy na rzecz środowiska.
Z całością raportu można zapoznać się pod linkiem: EKO świadomość w wyborach konsumentów