Krzyżyk zamykający popup
Webinar: Jak ESG wpłynie na Twój biznes? Omówienie Fit for 55, Green Claims, CSRD i Taksonomii UE Czytaj więcej

Carrefour rozpoczął instalacje automatycznych butelkomatów w Warszawie. Maszyny posłużą do odbioru trzech frakcje odpadów objętych systemem kaucyjnym, który zacznie obowiązywać w Polsce już na początku 2025 r.

Mimo iż prace legislacyjne dotyczące finalnego kształtu systemu kaucyjnego w Polsce nadal trwają, na rynku pojawiają się kolejne inicjatywy, których celem jest przygotowanie Polaków na nowe prawo oraz zmiana ich dotychczasowych przyzwyczajeń w zakresie postępowania z odpadami, takimi jak plastik, szkło czy aluminium. Najnowszą z nich jest instalacja w warszawskich sklepach Carrefour maszyn pozwalających na zwrot zużytych butelek plastikowych oraz puszek aluminiowych po napojach, jak również szklanych butelek zwrotnych.

Automatyczne butelkomaty o humorystycznej nazwie PETfur, powstają zarówno w hipermarketach należących do sieci, jak również mniejszych sklepach, takich jak supermarkety czy sklepy osiedlowe. Carrefour to jedna z największych omnikanałowych sieci w Polsce, która posiada w naszym kraju ponad 800 sklepów i działa niemalże w każdym formacie rynkowym. Firma ta jest również znaczącym producentem, bo w swojej ofercie ma już ponad 4000 produktów pod marką własną. Oznacza to, że zgodnie z nową ustawą, jej obowiązkiem będzie nie tylko odbiór opakowań po napojach od klientów i naliczanie i wypłacanie kaucji, ale także zebranie, przewidzianych przepisami, ilości opakowań po produktach wprowadzonych do obrotu. 

– Instalacja maszyn służących odbiorowi zużytych opakowań w naszych warszawskich sklepach, to kolejny krok w kierunku uruchomienia przez Carrefour Polska pełnoprawnego, zgodnego z wymogami ustawy systemu kaucyjnego jeszcze w tym roku. Naszym celem jest z jednej strony przygotowanie naszych sklepów do aktywnego uczestnictwa w nowym system, ale także edukacja polskiego społeczeństwa na temat korzyści płynących ze zwrotu opakowań kaucyjnych. Stworzyliśmy humorystyczną nazwę PETfur dla naszych butelkomatów, aby trafiać z tym przekazem również do młodego pokolenia, które jest jedną z największych grup konsumujących napoje w opakowaniach PET – mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych. 

Jak zapewnia, Carrefour od blisko 3 lat prowadzi testy różnych modeli tego systemu w różnych formatach sklepów.

– Mamy wypracowane know-how, które teraz stopniowo będziemy skalować na całą naszą sieć sklepów. Już dzisiaj jesteśmy gotowi przyjmować 100 proc. szklanych butelek zwrotnych od klientów, a obecnie skupiamy się na dopracowaniu modelu postępowania z PET i aluminium. Pracujemy nad tym, aby Carrefour wyróżniał się na tle innych sklepów odbierających opakowania, nie tylko jakością i wygodą klientów, ale szybkością obsługi oraz pozytywnymi doświadczeniami zakupowymi – dodaje Sylwester Mroczek.

Akademia ESG_Logo zielone kwadrat
Akademia ESG to największa w Polsce baza wiedzy o ESG. Inspirujemy do wdrażania zrównoważonych praktyk, stając się miejscem pierwszego wyboru dla każdego, szukającego najlepiej przygotowanych informacji na temat ESG.
NAPISZ DO NAS